سیاسی

نشست هیئتی از چارچوب هماهنگی، اتحادیه میهنی و ائتلاف عزم برای بررسی رکود سیاسی در عراق

هیئتی از چارچوب هماهنگی، اتحادیه میهنی کردستان و ائتلاف عزم شب گذشته در دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون نشست مشترک برگزار کردند.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در عراق بر پیشروی به سوی ارائه نقشه راهی به منظور پایان وضعیت رکود سیاسی در عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از بیانیه چارچوب هماهنگی، هیئتی از چارچوب هماهنگی، اتحادیه میهنی کردستان و ائتلاف عزم شب گذشته در دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون نشست مشترک برگزار کردند.

در این نشست تحولات وضعیت سیاسی عراق و نتایجی که به وضعیت رکود سیاسی کنونی در عراق پایان می دهد، بررسی شد.

حاضران در این نشست بر اهمیت تداوم تلاش ها برای ایجاد راه حلی برای بحران سیاسی کشور تاکید کردند؛ امری که مستلزم آن است همه طرف ها و نیروهای ملی از منافع شخصی عقب نشسته و منافع ملی را در اولویت قرار دهند و به سوی ایجاد نقشه راهی که سعی در ایجاد تحولی در فرآیند سیاسی کشور و حرکت به سمت گام های عملی برای تشکیل دولت و پاسخ به مطالبات مردم داشته باشد، حرکت کنند.

هیئت چارچوب هماهنگی، اتحادیه میهنی کردستان و ائتلاف عزم همچنین بر لزوم تسریع در تعیین حد و حدود نقشه راه و آغاز فوری گفت وگوهای همه نیروهای سیاسی و نشست بر سر میز مذاکره با هدف تفاهم به منظور تقویت فرآیند دموکراتیک و حفظ آن در برابر هرج و مرج و آشوب و بازگرداندن اعتماد شهروندان عراق به نظام سیاسی کنونی تاکید کردند.

وضعیت سیاسی عراق در سایه عدم توافق نیروهای سیاسی کشور بر سر تشکیل دولت جدید با وجود اینکه بیش از 5 ماه از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی گذشته است، روز به روز پیچیده تر می شود.

همچنین بخوانید

بن بست سیاسی عراق و امکان ابقای دولت مصطفی الکاظمی

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا