خبر اولسیاسی

اردوغان: عملیات نظامی ترکیه در عراق با همکاری بغداد انجام می‌شود

رئیس‌جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه تاکید کرد که عملیات نظامی این کشور در خاک عراق با همکاری بغداد انجام می‌شود.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور عملیات نظامی خود در خاک عراق را با همکاری بغداد انجام می‌دهند و هدف ترکیه از این عملیات، پاکسازی خاک عراق از حضور گروه‌های تروریستی و تامین امنیت مرزهاست.

اردوغان افزود که نیروهای مسلح ترکیه بار دیگر عملیات خود را برای پاکسازی منطقه‌ای که تروریست‌ها آن را در شمال عراق اشغال کرده‌، آغاز کردند و عملیات فراگیری را علیه حملات تروریست‌ها انجام داده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که هدف ما پاکسازی خاک عراق از حضور گروه‌های تروریستی و تامین امنیت مرزهای ترکیه است.

اردوغان در ادامه گفت که ترکیه هیچ نگاهی به خاک هیچ کشوری ندارد و تنها هدف ما تامین امنیت مرزهایمان و تضمین ثبات در کشورهای همسایه‌ است.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود در طول 40 سال جنگ علیه تروریسم، ما انتظار داشتیم همسایگانمان در داخل مرزهای خود با سازمان های تروریستی بجنگند و هر کاری که انجام دادیم، نتوانستیم تروریست‌هایی را که در خارج از کشور آموزش دیده و به کشور ما اعزام شده بودند، ریشه کن کنیم.

روز دوشنبه، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک عملیات نظامی با استفاده از جنگنده، بالگرد و پهپاد برای پشتیبانی از نیروهای ویژه و کوماندوهای ترکیه در شمال عراق آغاز شده است.

از سویی وزارت امور خارجه عراق با ارائه یادداشت اعتراضی شدیداللحن به سفیر ترکیه در عراق، به آنکارا یادآور شد که حضور نیروهای پ.ک.ک در عراق نتیجه توافقات ترکیه با سران این گروه بوده است.

ریاست جمهوری عراق هم با انتشار بیانیه‌ای حمله ترکیه به خاک عراق را تهدید امنیت ملی عراق دانست و بر ضرورت حل مسائل امنیتی با هماهنگی مشترک دو کشور تاکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق تاکید کرد که با نگرانی فراوان عملیات نظامی ترکیه در درون مرزهای عراق در اقلیم کردستان را پیگیری می‌کند و آن را نقض حاکمیت ارضی و تهدید امنیت ملی عراق می‌داند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا