سیاسی

ترکیه: احداث دیوار در مرز ایران با سرعت ادامه دارد

استاندار آغری در ترکیه اعلام کرد که احداث دیوار در خط مرزی «آغری و اغدیر» با ایران رو به اتمام بوده و نصب دیوار از وان به سمت جنوب به سرعت ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: عثمان وارول، استاندار آغری در ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که دیوارهای نصب شده در مرز ترکیه با ایران که به سامانه‌های دوربین مداربسته، برج‌های الکتریکی نوری و همچنین سامانه‌های روشنایی و دوربین‌های دید در شب مجهز شده اند، نقش مهمی را در زمینه ممانعت از نفوذ تروریست‌ها، قاچاقچیان و ورود مهاجران غیرقانونی به ترکیه ایفا می‌کنند.

وی افزود که همزمان با نصب این دیوارها، جاده‌‌ای به عرض 6 متر احداث شده و هم اکنون نیز آسفالت می‌شود. بر روی دیوار‌ها سامانه‌های روشنایی نصب شده است. این دیوارها که بخش اعظم آن در بخش مرزی استان آغری نصب شده‌اند، به عنوان یکی از مهمترین تدابیر امنیتی تلقی می‌شوند. این طرح بخشی از سامانه امنیتی فیزیکی چند لایه‌ ترکیه است که منجر به کاهش چشم‌گیر تعداد ورودهای غیرقانونی شده است.

استاندار آغری خاطرنشان کرد که احداث این دیوارها در خط مرزی آغری و اغدیر با ایران نیز رو به اتمام بوده و سرعت نصب از وان به سمت جنوب به سرعت ادامه دارد.

وارول با بیان این که اکثر مهاجران غیرقانونی دستگیر شده در سال‌های اخیر از ابتاع افغانستان هستند، گفت: «تاکنون 5 هواپیمای مسافربری متشکل از مهاجران غیرقانونی افغان به کشورشان بازگردانده شدند. با امکاناتی که در اختیار داریم به مقابله با مهاجرت غیرقانونی ادامه می‌دهیم.»

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا