اجتماعیخبر اولسیاسی

مرز زمینی ایران و عراق برای شهروندانی که روادید دارند، باز است

گذرگاه های مرزی عراق و ایران هیچ گاه بسته نبوده و از تمامی گذرگاه های مرزی دو کشور اعم از مهران، چذابه، مریوان، شلمچه و دیگر گذرگاه ها شهروندانی که ویزا داشته باشند به آسانی می توانند عبور کنند.

میدل ایست نیوز: مرز زمینی عراق و ایران برای شهروندان دو کشور در صورتی که روادید عبور و مرور داشته باشند، باز است.

بر اساس اطلاعات میدانی گذرگاه های مرزی عراق و ایران هیچ گاه بسته نبوده و از تمامی گذرگاه های مرزی دو کشور اعم از مهران، چذابه، مریوان، شلمچه و دیگر گذرگاه ها شهروندانی که ویزا داشته باشند به آسانی می توانند عبور کنند.

مشابه همین وضعیت در مرزهای عراق با دیگر کشورهای همسایه اش نیز وجود دارد. شهروندان کشورهای کویت، عراق، ترکیه و سوریه نیز با داشتن روادید عبور می توانند از مرز زمینی وارد کشورهای یکدیگر شوند.

این که گفته می شود عراق تبعیضی برای ورود و خروج شهروندان کشورهای همسایه قائل شده، صحیح نیست و شهروندانی که روادید داشته باشند می توانند به سادگی از گذرگاه های مرزی بدون هیچ مشکلی عبور کنند.

شهروندان عراقی و ایرانی نیز می توانند بدون روادید از طریق فرودگاه های دو کشور به شهرهای مورد نظر سفر کنند و در این رابطه نیز مشکلی وجود ندارد.

چندی پیش احمد وحیدی، وزیر کشور ایران گفته بود که هم‌اکنون هر شهروند ایرانی می‌تواند با داشتن ویزا از مرزهای زمینی برای سفر به عتبات عالیات استفاده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا