سیاسی

جدایی طالبان جنوب یمن فهرست مطالبات خود را اعلام کردند

شورای انتقالی جنوب یمن فهرستی از مطالبات خود را به شورای ریاستی جدید که در عدن فعالیت خود را آغاز کرده تحویل داد.

میدل ایست نیوز: شورای انتقالی جنوب یمن فهرستی از مطالبات خود را به شورای ریاستی جدید که در عدن فعالیت خود را آغاز کرده تحویل داد.

به گزارش «العربی الجدید»، شورای انتقالی جنوب یمن با وجود مشارکت در شورای رهبری جدید که در عدن تشکیل شده، شرط‌هایی را که در زمان حکومت سابق یمن مطرح می‌کرد بار دیگر تکرار کرد.

این شورا که پیش‌تر خواستار جدایی منطقه جنوبی یمن شده بود، در نشستی که پنج‌شنبه شب به ریاست «عیدروس الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب که هم‌اکنون نایب رئیس شورای ریاستی یمن است، برگزار کرد خواستار «رسیدگی به مسائل مربوط به معیشت ساکنان جنوب یمن و تأمین خدمات و جلوگیری از کاهش ارزش پول و پرداخت حقوق و آغاز روند توسعه و بازسازی استان‌های جنوبی» شد.

این شورا همچنین خواستار انتقال نیروهای نظامی به میدان‌های جنگ و بازسازی ساختار وزارتخانه‌های دفاع و کشور و بازسازی دستگاه مرکزی نظارت و بازرسی و اصلاح نظام اقتصادی و مالی یمن شد.

در این بیانیه همچنین خواسته شده که نیروهای حکومتی یمن استان‌های جنوبی را «تخلیه کنند».

این در حالی است که شورای انتقالی جنوب از انتقال قدرت از «عبدربه منصور هادی» به شورای ریاستی بیشترین استفاده را برده و در این شورا 6 مقام ارشد دارد.

شورای انتقالی جنوب که یک گروه جدایی‌طلب و برخوردار از حمایت امارات  است امنیت شهر عدن، پایتخت دولت مورد حمایت عربستان، را نیز در اختیار دارد.

شورای انتقالی جنوب در ماه ژوئن 2020 ناگهان از دولت ائتلافی مورد حمایت عربستان در عدن جدا شد و کودتایی علیه آن را آغاز کرد.

بعدتر با وساطت عربستان توافقاتی میان این شورا و دولت عبدربه منصور هادی انجام شد هرچند این شورا بارها تکرار کرد که از مطالبه اصلی خود درباره استقلال جنوب یمن کوتاه نخواهد آمد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا