سیاسی

اصابت خمپاره ترکیه به یک منزل مسکونی در روستایی در دهوک

در حالی که اردوغان روز گذشته مدعی شده که ترکیه اهتمام دارد هیچ شهروند غیرنظامی در عملیات این کشور در شمال عراق آسیب نبیند، اصابت یک خمپاره به یک منزل مسکونی در دهوک خسارت مادی به بار آورد.

میدل ایست نیوز: یک خمپاره ارتش ترکیه به منزل یکی از شهروندان عراقی در روستای هرور واقع در شهر العمادیه استان دهوک آسیب وارد کرد.

به گزارش روداوو، دهیار این روستا واقع در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که اصابت این خمپاره تنها خسارت مادی در پی داشت.

آزاد ادیب، دهیار هرور گفت که در ساعت 20:30 دقیقه شب گذشته ارتش ترکیه خمپاره ای به سمت این روستا پرتاب کرد که موجب وارد شدن خسارت به منزل یکی از شهروندان شد.

به گفته وی این 46 امین خمپاره ای است که ارتش ترکیه طی 5 روز گذشته به سمت این روستا پرتاب کرده است.

صاحب این منزل که در حمله ارتش ترکیه آسیب دیده در گفت وگویی با روداوو اشاره کرد که خوشبختانه هنگام پرتاب خمپاره هیچ کس در منزل نبوده و در صورت حضور، قطعا خسارت جانی به بار می آورد.

روستای هرور در منطقه کانی ماسی در شهر العمادیه استان دهوک قرار دارد.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته با اشاره به اینکه ترکیه بسیار اهتمام دارد تا هیچ شهروند غیرنظامی یا میراث فرهنگی در عملیات کشورش در شمال عراق آسیب نبیند، تاکید کرد که ترکیه تاکنون در معرض چنین اتهاماتی نبوده است.

ترکیه در 18 آوریل 2022، عملیات قفل پنجه را علیه عناصر حزب کارگران کردستان در مناطق متینا، زاب و افشین-پاسیان در شمال عراق آغاز کرد.

گفتنی است شهر العمادیه در استان دهوک و در نزدیکی مرز با ترکیه است که ارتش ترکیه به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در این منطقه، اقدام به بمباران آن می کند و این امر، باعث وارد آمدن خسارت گسترده ای به شهروندان غیر نظامی شده است.

حملات ترکیه به شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

منبع
روداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا