سیاسی

انصارالله: با گذشت یک ماه از آتش بس، یکی از اصلی ترین بندهای توافق اجرا نشده است

گروه انصارالله ائتلاف عربی را به جلوگیری از اجرای یکی از مهم‌ترین مواد توافق آتش‌بس یمن با گذشت یک ماه از اجرای آن متهم کرد.

میدل ایست نیوز: گروه انصارالله ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان را به جلوگیری از اجرای یکی از مهم‌ترین مواد توافق آتش‌بس یمن با گذشت یک ماه از اجرای آن متهم کرد.

به گزارش «آناتولی»، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی رسمی انصارالله، در اظهاراتی در شبکه «المسیره» که از صنعا پخش می‌شود گفت که یک ماه از اجرای توافق آتش‌بس موقت در یمن گذشته بی آنکه در یکی از مهم‌ترین بندهای آن یعنی بازگشایی فرودگاه صنعا هیچ پیشرفتی را شاهد باشیم.

او گفت که مسئولیت کامل این موضوع متوجه ائتلاف عربی است که در راه‌اندازی این فرودگاه از مسئولیت خود شانه خالی کرده است و از سازمان ملل خواست که به موجب این توافق عمل کند.

اولین پرواز از فرودگاه صنعا قرار بود روز یکشنبه انجام شود اما به علت اختلافات دو طرف این موضوع به تعویق افتاد.

گروه انصارالله ائتلاف عربی را متهم کرد که مجوز فرود هواپیمایی که قرار بود در فرودگاه صنعا مسافران را به مقصد اردن سوار کند نداده است.

از سوی دیگر، ائتلاف عربی نیز انصارالله را متهم کرد که بر خلاف توافق قبلی به افرادی که گذرنامه دولت مورد حمایت عربستان را دارند اجازه مسافرت در این پرواز را نداده است.

در اول آوریل، «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل، از آغاز اجرای آتش‌بس دوماهه در یمن خبر داد.

یکی از مفاد این آتش‌بس از سرگیری پروازهای تجاری از فرودگاه صنعاء به صورت دو پرواز در هفته یکی به اردن و دیگر به مصر بود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا