خبر اولسیاسی

واکنش تند نمایندگان کویت به اظهارات تهدید آمیز نماینده مجلس عراق

شماری از نمایندگان مجلس کویت ضمن ابراز خشم خود از اظهارات یک نماینده مجلس عراق علیه کویت، خواستار احضار سفیر عراق شدند.

میدل ایست نیوز: شماری از نمایندگان مجلس کویت نسبت به اظهارات تهدید آمیز علاء الحیدری، نماینده مجلس عراق علیه کویت واکنش نشان دادند.

به گزارش روسیا الیوم، الحیدری، خطاب به گارد ساحلی کویت با لحنی تند گفته بود: اگر حدود خود را ندانید، ما شما را به شیوه خاص خود ملزم خواهیم کرد.

این اظهارات نماینده مجلس عراق، مواضع تند نمایندگان کویت را برانگیخت و شماری از آنها این اظهارات را محکوم کردند.

نمایندگان مجلس کویت همچنین خواستار احضار سفیر عراق در کویت و تحویل پیام اعتراضی در پی این اظهارات نماینده مجلس عراق شدند.

عبدالکریم الکندری، نماینده مجلس کویت گفت در صورتی که دولت عراق هیچ موضعی نسبت به این شخص اتخاذ نکند، کویت باید یک موضع دیپلماتیک شدید اتخاذ کند.

خالد المونس، دیگر نماینده مجلس کویت نیز در پاسخ به این نماینده عراقی گفت: نماینده عراق که خواست کسب … کند، مودبانه سخن بگوید.

گفتنی است گارد ساحلی کویت همواره برخی صیادان عراقی را در آب های منطقه ای خود دستگیر می کند که این مساله به اختلاف بین دو کشور انجامیده است.

مساله مورد اختلاف بین دو کشور به منطقه کوچکی به نام «فیشت العیج» در نزدیکی مرزهای آبی بین دو کشور بر می گردد که کویت آن را بخشی از آب های منطقه ای خود می داند اما عراق بر این اعتقاد است که توافقی نشده که این منطقه متعلق به کدام کشور است.

همچنین بخوانید

اختلافات مرزی در «خور عبدالله»؛ عامل تنش بین عراق و کویت

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا