سیاسی

پیام خداحافظی سفیر ایران به ملت و دولت عراق/مسجدی: روز شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس سخت‌ترین روز مأموریتم بود

سفیر ایران در بغداد در پایان ماموریت خود در پیامی از ملت و دولت عراق قدردانی کرد و روز شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را سخت‌ترین روز ماموریت خود دانست.

میدل ایست نیوز: ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد همزمان با اتمام ماموریت خود در عراق پیامی را خطاب به دولت و ملت عراق، علما و مراجع تقلید، نیروهای مسلح، رهبران احزاب و دیگر شخصیت‎های فرهنگی، سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی  عراق صادر کرد و از تمامی آنان برای کمک به وی در انجام ماموریت خود در سفارت ایران قدردانی کرد.

مسجدی در این پیام ضمن گرامیداشت یاد شهدایی که خون را برای تامین امنیت عراق تقدیم کردند، روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را یکی از سخت‌ترین روزهای ماموریت خود در عراق توصیف و تاکید کرد جهاد این دو شهید و همراهان آنان پایان جنایت‌های داعش و حامیان مستکبر آن را به همراه داشت که تنها به دنبال نابودی عراق بودند.

تلاش ایران برای ساخت اتوبان میان نجف اشرف و مشهد

سفیر ایران در بغداد در ادامه با اشاره به عظمت راهپیمایی ایام اربعین، از مهمان‌نوازی عراقی‌ها به خصوص زعمای عشایر در میزبانی از میلیون‌ها ایرانی در این ایام قدردانی کرد.

وی افزود که دغدغه وی همواره رفع موانع برای حمل و نقل آسان شهروندان ایرانی و عراقی میان دو کشور بوده است و لغو روادید برای شهروندان دو کشور در پروازهای هوایی تنها گام در این زمینه است و هدف نهایی لغو صدور ویزا برای شهروندان دو کشور به طور کامل و ارتباط ریلی میان ایران و عراق و ساخت اتوبان میان نجف اشرف و مشهد مقدس است و ایران از هیچ تلاشی برای تحقق این اهداف کوتاهی نمی‌کند.

مسجدی خاطرنشان کرد که توسعه روابط میان ایران و عراق همواره از سوی دشمنان مورد حسادت و دشمنی واقع شده است و بدون شک مقابله با آن نیازمند تلاش و آگاهی است و امروز این آگاهی حتی در میان نسل جوان دو کشور وجود دارد.

سفیر ایران در بغداد در پایان تاکید کرد که به همراه همکارانش نهایت تلاش خود را برای توسعه روابط دو کشور در تمامی سطوح انجام داد و برای دو ملت ایران و عراق آرزوی موفقیت و توفیق می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا