اقتصادی

بلومبرگ: اوپک پلاس قصدی برای افزایش تولید نفت ندارد

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه در ادامه سیاست دو سال اخیر خود، قصدی برای افزایش تولید نفت در ماه مه ندارد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ امروز شنبه اعلام کرد که اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه در ادامه سیاست دو سال اخیر خود، قصدی برای افزایش تولید نفت در ماه مه ندارد و با وجود نبود توازن میان عرضه و تقاضا در سطح جهان، ضرورتی را برای عرضه بیشتر نفت به بازار نمی‌بیند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود که نشست هفته آینده اوپک پلاس برای بررسی میزان تولید نفت ممکن است مانند ماه مارس شاهد توافق برای افزایش حداقلی در تولید باشد به خصوص اینکه نگرانی‌ها بابت قرنطینه جدید در چین به دلیل شیوع مجدد کرونا در این کشور، افزایش یافته است.

این خبرگزاری به اختلاف میان ریاض و واشنگتن هم پرداخت و خاطرنشان کرد که عربستان در اغلب موارد درخواست‌های امریکا برای عرضه بیشتر نفت را رد می‌کند تا ارتباط دوستانه‌اش با روسیه دچار خدشه نشود.

قیمت جهانی نفت خام به 110 دلار در هر بشکه نزدیک شده است و این پایین‌‎ترین قیمت پس از آغاز جنگ اوکراین است که نفت را به رکورد 140 دلار رساند.

از سویی کارشناسان در گفت‌وگو با بلومبرگ پیش‌بینی کرده‌اند که اوپک پلاس تنها با افزایش تولید نفت به میزان 430 هزار بشکه موافقت کند.

اوپک پلاس در نشست ماه مارس خود با افزایش تولید از 43.8 میلیون بشکه به 45.5 میلیون بشکه در روز موافقت کرد و به روسیه اجازه داده شد تا تولید خود را به میزان 130 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا