سیاسی

عضو ائتلاف هادی العامری دولت عراق را به همدستی با ترکیه متهم کرد

نماینده مجلس عراق از ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری، دولت این کشور را در ماجرای حمله نظامی ترکیه به شمال عراق به همدستی با آنکارا متهم کرد.

میدل ایست نیوز: محمد البلداوی، نماینده مجلس عراق از ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری، دولت عراق را به سکوت در برابر حضور نظامی ترکیه در شمال عراق متهم کرد و آن را دلیلی بر رضایت دولت این کشور نسبت به حملات ترکیه دانست.

البلداوی در گفت‌وگو با المعلومه افزود که ارتش ترکیه به صورت روزانه از مرحله‌ای جدید از عملیات خود در شمال عراق به بهانه مبارزه با “پ.ک.ک” خبر می‌دهد ولی در مقابل هیچ پاسخی دریافت نمی‌کند.

وی گفت که پاسخ ندادن دولت عراق به این مساله و سکوت آن دلیلی بر وجود توافقی سری بین بغداد و آنکارا است که بر حاکمیت ملی عراق تاثیر می‌گذارد.

این عضو ائتلاف فتح گفت که وارد کردن عراق به نزاعات بین‌المللی تنها باعث افزایش مشکل‌ها و تنش‌های سیاسی و امنیتی می‌شود.

اظهارات البلداوی در حالی است که وزارت امور خارجه عراق یکشنبه گذشته وجود هرگونه توافق با ترکیه یا وجود مبنای قانونی که به این کشور اجازه تهاجم به عراق را می‌دهد، تکذیب کرد.

از سویی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق هم در این خصوص تاکید کرده است که عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق بدون هماهنگی با بغداد بوده و اقدامی محکوم و ناقض حاکمیت عراق است.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا