سیاسی

360 روستا در اقلیم کردستان در پی حملات ترکیه خالی از سکنه شده است

رئیس کمیسیون امور پیشمرگه در پارلمان اقلیم کردستان عراق از تخلیه 360 روستا در شهر دهوک اقلیم کردستان عراق در پی حملات و بمباران های ترکیه خبر داد.

میدل ایست نیوز: ریوینگ هروری، رئیس کمیسیون امور پیشمرگه در پارلمان اقلیم کردستان عراق اعلام کرد کە در پی حملات و بمباران های ترکیه، تاکنون 360 روستا در استان دهوک اقلیم کردستان ویران و خالی از سکنە شدە است.

بە گزارش کردپرس، ریوینگ هروری در گفتگو با رادیو صدای امریکا گفت کە حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه بە مناطق مرزی اقلیم کردستان و بە ویژە استان دهوک، شدت گرفتە و درگیری های نظامیان ترک و نیروهای پ.ک.ک، در مناطق نیروە و ریکانی از توابع دیرلوک و شیلادزی و همچنین منطقە سیری ادامە دارد.

رئیس کمیسیون امور پیشمرگه در پارلمان اقلیم کردستان افزود کە نظامیان ترکیه در ارتفاعات کورەژا و لینکی مستقر شدە و مناطق اطراف مواضع خود را بە شدت بمباران می کنند و این بمباران ها تاثیر منفی بسیاری بر روح و روان و زندگی روزمره ساکنان این مناطق داشتە و امنیت آنان را از بین بردە است.

وی همچنین گفت کە تاکنون 360 روستا در استان دهوک بە دلیل حملات ترکیه و درگیری ها با پ.ک.ک، تخلیه و خالی از سکنە شدە و فقط در منطقە آمیدی 197 روستا تخلیه شدە و 127 روستا هم در مناطقی قرار دارند کە جنگ ودرگیری های شدید در آن ها جریان دارد.

پیشتر نیز مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کردە بود کە تاکنون 800 روستای اقلیم کردستان بە دلیل درگیری های ترکیه و پ.ک.ک، خالی از سکنە شدە است.

در هفته گذشته و در حالی که اردوغان مدعی شده بود که ترکیه اهتمام دارد هیچ شهروند غیرنظامی در عملیات این کشور در شمال عراق آسیب نبیند، اصابت یک خمپاره به یک منزل مسکونی در دهوک خسارت مادی به بار آورد.

ترکیه در 18 آوریل 2022، عملیات قفل پنجه را علیه عناصر حزب کارگران کردستان در مناطق متینا، زاب و افشین-پاسیان در شمال عراق آغاز کرد.

گفتنی است شهر العمادیه در استان دهوک و در نزدیکی مرز با ترکیه است که ارتش ترکیه به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در این منطقه، اقدام به بمباران آن می کند و این امر، باعث وارد آمدن خسارت گسترده ای به شهروندان غیر نظامی شده است.

حملات ترکیه به شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا