اجتماعی

رسوم عید فطر در قطر

از رسوم عید فطر در قطر، دادن مقداری پول توسط بزرگ ترهای خانواده به کوچک ترها به عنوان عیدی است.

میدل ایست نیوز: به نوشته وبگاه نظرتی، آداب و رسوم بسیاری در ایام عید فطر در قطر وجود دارد که مردم قطر همچنان تا زمان حال آنها را ادامه داده اند و یکی از آداب و رسوم عید فطر در قطر، رفتن به مکان های ویژه ادای نماز عید فطر است.

از دیگر رسوم این عید، پوشیدن بهترین و جدیدترین لباس ها و معطر بودن در این روز مبارک است.

همچنین از رسوم عید فطر در قطر، دادن مقداری پول توسط بزرگ ترهای خانواده به کوچک ترها به عنوان عیدی است و این کار برای خوشحال کردن آنها انجام می شود و معمولا کودکان این پول را برای خریدن بازی یا شیرینی و شکلات استفاده می کنند.

از رسم های دیگر عید فطر در قطر، دیدار از خانواده و نزدیکان برای تبریک عید فطر است و همچنین صدقه دادن به فقرا و نیازمندان برای شاد کردن آنها در این روز.

به نوشته وبگاه قطر لسياحة، عید فطر در کشور قطر تعطیل رسمی است و همه مدارس و دفاتر و شرکت ها تعطیل می شوند تا خانواده ها و همسایه ها بتوانند با هم این روز را جشن بگیرند.

حال و هوای جشن و سرور در سراسر قطر احساس می شود و رویدادهای ویژه ای در مراکز خرید و مکان های عمومی برگزار می شود و در این ایام، فعالیت های مناسب خانواده ها و نمایشگاه ها برپا می شوند.

نماز عید فطر معمولا صبح زود در مساجد برپا می شود و پس از نماز عید، امام مسجد خطبه ای کوتاه می خواند و معمولا مساجد فقط خاص مردان است و زنان، نماز عید فطر را در خانه می خوانند و در عید فطر، مردم معمولا بهترین لباس های خود را می پوشند و مردان لباس های جدیدی می دوزند و زنان، پیراهن های زیبا به تن می کنند.

به نوشته وبگاه نظرتی، برخی غذاها در قطر خاص ایام عید و مناسبت ها است و این غذاها شامل غذاهای شامی و هندی و آفریقایی است که کشور قطر از فرهنگ آنها متاثر شده است.

از جمله این غذاها بلالیط است که یکی از غذاهای مورد علاقه مردم قطر است و غذای لذیذی است که همه آن را دوست دارند.

این غذا، غذای اصلی روز عید فطر است و از رشته و شکر همراه با گلاب و زعفران تهیه می شود.

لقیمات یکی از مشهورترین انواع شیرینی در میان کشورهای حوزه خلیج فارس است که در ایام عید تهیه می شود.

لقیمات یکی از شیرینی هایی است که در عید فطر سرو می شود و این دسر نوعی پای سرخ شده شبیه دونات است و زعفران و هل نیز به آن افزوده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا