اجتماعیخبر اول

رسوم ویژه عید فطر در عربستان

خانواده های عربستانی تمایل دارند که در ایام عید فطر از مهمانان و همسایگان با کیک و شیرینی المعمول پذیرایی کنند.

میدل ایست نیوز: به نوشته وبگاه سائح، مردم عربستان در همه شهرهای این کشور از عید مبارک فطر با شادی و سرور استقبال می کنند.

نماز عید فطر، فرصت مناسبی برای خانواده های عربستانی و دوستان به شمار می آید که با یکدیگر ملاقات کنند و عید را به یکدیگر تبریک بگویند و همه مردم لباس های جدید به تن می کنند.

کودکان، سبدهای شیرینی را به دست می گیرند و به مناسبت عید فطر میان نمازگزاران پخش می کنند.

خانواده های عربستانی به دور سفره افطار جمع می شوند که دارای انواع خوراکی هایی مانند پنیرها و ترشی ها است که معمولا در ماه رمضان کمتر استفاده می شوند و برخی خانواده ها ترجیح می دهند که افطار خود را در رستوران ها که پس از ادای نماز عید فطر باز می شوند، میل کنند.

کودکان بی صبرانه منتظر عید فطر هستند تا به بیرون از خانه و به تفریحگاه ها و پارک ها و باغ ها و شهربازی ها بروند و عیدی خود را از خانواده و بستگان دریافت کنند.

بانوان در ایام عید، شیرینی های سنتی مانند کیک همراه با شکلات را تهیه می کنند و به مهمانانی که برای تبریک عید فطر به منزل آنها می آیند، تقدیم می کنند.

در اکثر شهرهای عربستان به مناسبت جشن عید فطر، آتش بازی انجام می شود.

شهرداری ریاض، جشن رسمی عید فطر را در پارک ملک عبدالله در محله الملز با اجرای آتش بازی در رنگ ها و اشکال مختلف آغاز می کند.

از رسوم دیگر عید فطر در دیگر شهرهای عربستان، حوامه العید است که میراثی قدیمی به شمار می رود و در این رسم، کودکان از دختر و پسر، لباس های سنتی عید را به تن می کنند و دختران خود را با حنا تزیین می کنند و پس از نماز عید، درِ خانه های مردم محله را می کوبند تا عیدی خود را به صورت مبالغی پول یا شیرینی و شکلات دریافت کنند.

زنان استان شرقی در عربستان مایلند در طول روزهای عید، برنج همراه با گوشت را در کنار غذاهای محبوب دیگر مانند ساقو و شعریه تهیه کنند.

خانواده های عربستانی تمایل دارند که در ایام عید فطر از مهمانان و همسایگان با کیک و شیرینی المعمول پذیرایی کنند.

از مهم ترین رسوم عید فطر در استان های باحه و عسیر، دیدار مردم از یکدیگر پس از نماز عید فطر و دیدار از افراد مسن و سپس افراد بیمار و همسایگان است.

از مهم ترین رسوم در این دیدارها، پذیرایی از مهمانان با قهوه عربی و خوردنی های محبوب مانند عریکه و مبثوث است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا