خبر اولسیاسی

بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق درباره حمله شب گذشته به اربیل

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که یک پالایشگاه در استان اربیل هدف حمله گروه های تروریست و جنایت کار قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که پالایشگاه شرکت «کار» در استان اربیل با راکت هدف حمله قرار گرفت و از کشف سکوی پرتاب 4 راکت در ناحیه بعشیقه در استان نینوا نیز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این واحد در بیانیه ای اعلام کرد: در زمانی که مردم عراق در امنیت به سر می برند و آماده جشن عید سعید فطر می شود، گروه های تروریست و جنایت کار به دنبال ایجاد اختلال در زندگی مردم، ارعاب جامعه و تهدید تاسیسات نفتی کشور هستند.

بیانیه مذکور افزود: این گروه های تروریست شب گذشته پالایشگاه شرکت «کار» را با راکت در منطقه کور کوسک در شهر خبات استان اربیل هدف قرار دادند که منجر به آسیب به یکی از مخازن اصلی پالایشگاه و آتش سوزی در آن شد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با اعلام اینکه آتش سوزی مهار شد، از سقوط یک راکت دیگر در محوطه خارجی این پالایشگاه خبر داد و اشاره کرد که این حملات هی خسارت جانی نداشته است.

این واحد امنیتی در عراق تاکید کرد که هدف از این اقدام بزدلانه، تاثیر گذاشتن بر تامین برق در این زمان حساس است.

بیانیه این واحد تصریح کرده است که نیروهای امنیتی پس از حادثه به دنبال عاملان آن و سکوهای پرتاب گشتند و چند سکوی پرتاب به همراه 4 راکت را در نزدیکی منطقه الفاضلیه در ناحیه بعشیقه در دشت نینوا کشف و ضبط کردند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد که نیروهای امنیتی گروه های تروریستی و جنایت کار را تعقیب خواهند کرد و از بین خواهند برد.

شب گذشته سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که 6 موشک در شهر خبات در استان اربیل سقوط کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا