خبر اولسیاسی

الخزعلی: چارچوب هماهنگی طرح خود را در ایام عید فطر ارائه می‌کند

دبیرکل عصائب اهل حق اعلام کرد که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در ایام عید فطر طرح خود را به تمامی جریان‌های سیاسی ارائه خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق امروز سه‌شنبه اعلام کرد که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در ایام عید فطر طرح خود را به تمامی جریان‌های سیاسی ارائه خواهد کرد و چنانچه انتخابات تکرار شود برخی از جریان‌ها شوکه خواهند شد.

الخزعلی افزود که شهروندان عراقی به دلیل سیاست اقتصادی اشتباه با فشار سختی مواجه هستند و امیدوارند نیروهای سیاسی با یکدیگر به توافق و تفاهم برسند.

وی تاکید کرد که اگر هر جریان سیاسی بخواهد بر رای خود پافشاری کند، معنای آن این است که بحران کنونی راه‌حلی ندارد.

دبیرکل عصائب اهل حق خاطرنشان کرد که هر راه‌حلی که در برگیرنده بررسی قانون اساسی از جمله اصلاح نظام حکمرانی نباشد، تنها یک راه‌حل کوچک مقطعی خواهد بود زیرا قانون اساسی از حل مشکلات کشور ناتوان شده است.

الخزعلی گفت که چارچوب هماهنگی برای ادامه تلاش‌ها جهت تشکیل دولت آماده است و اگر دیگر جریان سیاسی طرحی دارد که حق اکثریت را تضمین کند، آن را ارائه کند و ما نیز با تمام احترام با آن تعامل خواهیم کرد.

دبیرکل عصائب اهل حق افزود که ترکیه از زمین و هوا حضور نظامی خود را در عمق خاک عراق ادامه می دهد و در مقابل، این اقدام با بیانیه‌های ضعیف برخی جریان‎ها رو به رو شد و حضور ترکیه در عراق نیازمند اتحاد و توافق نیروهای سیاسی عراق است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا