خبر اولسیاسی

بیش از 225 هزار لبنانی ساکن خارج فردا و یکشنبه پای صندوق های رأی می روند

نخست‌وزیر لبنان از شهروندان ساکن خارج کشور خواست که برای تحقق تغییر در لبنان مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر لبنان از شهروندان ساکن خارج کشور خواست که برای تحقق تغییر در لبنان مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.

انتخابات شهروندان ساکن خارج از لبنان قرار است فردا (جمعه 6 مه) و یکشنبه (8 مه) برگزار شود.

به گزارش «العربی الجدید»، میقاتی در بازدید از اتاق عملیات مدیریت و نظارت بر روند انتخابات در خارج که وزارت خارجه لبنان راه‌اندازی کرده و قرار است بر روند رأی‌گیری در 58 کشور جهان نظارت داشته باشد، گفت که انتخابات شهروندان ساکن خارج از کشور نشان می‌دهد که شهروندان لبنانی هر جای دنیا که باشند میهنشان را فراموش نمی‌کنند.

لبنان از نیمه‌شب چهارشنبه وارد دوره سکوت تبلیغاتی شده است.

انتخابات برای شهروندان لبنانی ساکن کشورهایی که تعطیلی رسمی آنها روز جمعه است، فردا برگزار خواهد شد. بیشترین رأی‌دهندگانی که در خارج کشور برای شرکت در انتخابات روز جمعه ثبت نام کرده‌ان در عربستان (13.095 رأی‌دهنده) هستند. این انتخابات همچنین در قطر، کویت، سوریه، عمان، مصر، ایران (640 رأی‌دهنده) بحرین، اردن، عراق برگزار می‌شود. انتخابات شهروندان لبنانی ساکن امارات در روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

روز یکشنبه، شهروندان لبنانی ساکن کشورهای دیگر از جمله فرانسه، امریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، انگلستان، برزیل، ترکیه برگزار خواهد شد.

این دوره از انتخابات شاهد افزایش بی‌سابقه ثبت‌نام رأی‌دهندگان ساکن خارج از کشور بوده است. 225 هزار و 114 شهروند لبنانی خارج از کشور برای رأی دادن در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که 30 درصد آنها ساکن اروپا هستند. در انتخابات 2018 فقط 92 هزار و 180 تن برای شرکت در انتخابات خارج از کشور ثبت‌نام کرده بودند که 50.76 درصد آنها در انتخابات شرکت کردند.

بیشترین ثبت‌نام مربوط به فرانسه (28 هزارو 83 نفر) و امریکا (27 هزار و 925 نفر) و کانادا (27 هزار و 413 نفر) و امارات (25 هزار و 52 نفر) بوده است.

روز گذشته هیئت نظارت بر انتخابات لبنان از بی ضابطگی و قانون شکنی گسترده در تبلیغات انتخاباتی انتقاد کرد.

رأی گیری در داخل لبنان برای انتخابات قرار است 15 مه برگزار شود.

در این انتخابات 1044 نامزد در 103 لیست انتخاباتی برای دستیابی به 128 کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا