سیاسی

حزب دموکرات: در صورت شکست طرح صدر، گزینه های جایگزین داریم

سخنگوی حزب دموکرات کردستان تأکید کرد که در صورت ناکامی گروه‌های مستقل در تشکیل دولت جدید، ائتلاف «انقاذ وطن» به طرح جایگزین فکر کرده است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی حزب دموکرات کردستان تأکید کرد که در صورت ناکامی گروه‌های مستقل در تشکیل دولت جدید، ائتلاف «انقاذ وطن» به طرح جایگزین فکر کرده است.

به گزارش «روواو»، «محمود محمد»، سخنگوی حزب دموکرات کردستان، در مصاحبه‌ای تلویزیونی درباره نشست روز گذشته سران ائتلاف «انقاذ وطن» (جریان صدر، حزب دموکرات، ائتلاف السیاده) در اربیل گفت که در این جلسه همه جزئیاتی که مانع از تشکیل دولت اکثریت ملی می‌شود بررسی شده است.

او گفت که در این نشست راه‌های پایان دادن به بن‌بست سیاسی در عراق بررسی شده و چنان‌که در بیانیه پایانی این نشست آمده حاضران بر ضرورت افزایش تلاش و ارائه راه‌حل‌های تازه متناسب با تحولات جدید تأکید کرده اند.

محمد درباره طرح مقتدی صدر درباره واگذاری تشکیل دولت جدید به نیروهای مستقل گفت که پیگیری این طرح ادامه دارد و منتظر پایان مهلت تعیین‌شده می‌مانیم.

وی افزود که در حال حاضر مهم‌ترین مسئله تشکیل دولت است و باید تمرکز همه تلاش‌ها بر حل این مسئله باشد و مجلس هم باید صرف نظر از بن‌بست تشکیل دولت، فعال شود و قوانین لازم را بررسی و تصویب کند و به کانون حل اختلافات تبدیل شود.

سخنگوی حزب دموکرات افزود که پیشنهاد واگذاری تشکیل دولت به نیروهای مستقل پس از مشورت و بررسی نقاط مثبت و منفی آن بوده است.

او همچنین خبر داد که در جلسه روز گذشته توافق شده که یک دبیرخانه برای ائتلاف «انقاذ وطن» تشکیل شود و این کار تا چند روز آینده انجام خواهد شد.

محمد تأکید کرد که با پایان مهلت تعیین شده برای نیروهای مستقل اگر آنها در تشکیل دولت موفق شدند که از آنها حمایت می‌کنیم و اگر نشدند قطعا به گزینه‌های دیگر فکر کرده‌ایم و با جدیت برای خروج از بن‌بست سیاسی خواهیم کوشید.

او درباره احتمال معرفی نامزدی برای ریاست جمهوری از جانب نیروهای مستقل نیز گفت که مهلت ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری گذشته و این مقام از میان نامزدهایی که ثبت‌نامشان قطعی شده انتخاب شود.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا