سیاسی

تاکید ائتلاف بین المللی بر تداوم حمایت از نیروهای امنیتی عراق

وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش، بر تداوم حمایت این ائتلاف از نیروهای امنیتی عراق از جمله پیشمرگه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا تاکید کرد که این گروه تروریستی هنوز تهدید به شمار می رود و مبارزه با آن در سوریه و عراق باید ادامه داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بنابر آنچه در بیانیه مشترک کشورهای عضو ائتلاف بین المللی آمده است، وزرای خارجه این کشورها، تاکید کردند که تضمین شکست دائمی داعش در عراق و سوریه، اولویت نخست باقی می ماند.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی تاکید کردند که با وجود شکست های گسترده رهبران داعش طی گذشته، این گروه همچنان به حملات خود در عراق و سوریه ادامه می دهد و تهدید مستمری به شمار می رود، همانطور که از حمله گسترده آنها به زندان الصناعة در شمال شرق سوریه در ماه ژانویه مشخص است.

آنها همچنین بر اهمیت تخصیص منابع کافی برای حمایت از تلاش های ائتلاف بین المللی و شرکا و تداوم حمایت از نیروهای امنیتی عراق از جمله پیشمرگه و شرکای محلی در سوریه تاکید کردند.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو بر نیاز تقویت توانایی های ضد تروریسم به رهبری غیرنظامیان در عراق و نیاز به تضمین راه حل های پایدار بلند مدت برای جنگجویان داعش و خانواده های آنها در شمال شرق سوریه از جمله اقدامات حقوقی مناسب برای تضمین مجازات مجرمان تاکید کردند.

ائتلاف بین المللی بر ایستادگی در کنار ملت سوریه برای حمایت از راه حل سیاسی دائمی سازگار با قطعنامه 2254 شورای امنیت و حمایت از بهبود وضعیت داخلی و تحقق ثبات در مناطق آزاد شده از دست داعش و تلاش ها برای صلح و انسجام مجدد برای فراهم شدن شرایط مناسب با راه حل سیاسی در سوریه تاکید کرد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضمن اشاره به نیاز مقابله با تهدیدهای پیشرفته داعش در آفریقا، بر تلاش برای تقویت توانایی ضد تروریسم به رهبری غیرنظامیان در کشورهای آفریقایی عضو ائتلاف تاکید کردند.

نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو، روز گذشته در مراکش برگزار شد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا