سیاسی

وزیر خارجه عراق به زودی به کرواسی سفر می‌کند

فؤاد حسین، در حاشیه نشست ائتلاف بین المللی در مراکش و دیدار با وزیر خارجه کرواسی، از سفر قریب الوقوع خود به این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق خبر داد که فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق به زودی به کرواسی سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فؤاد حسین، در حاشیه نشست ائتلاف بین المللی در مراکش با جوردان گریلیچ رادمان، وزیر امور خارجه کرواسی دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار از شرکت های کروات خواست در زمینه بازسازی زیرساخت های شهرهای عراق فعالیت کنند، و تاکید کرد که بازار عراق به روی سرمایه گذاری باز است و فرصت های سرمایه گذاری و کار در عراق پس از پیروزی بزرگ بر داعش وجود دارد.

وی به اهمیت تداوم سفر متقابل مسئولان دو کشور که تاثیر که بر تعمیق همکاری و افزایش سطح هماهنگی در زمینه های مختلف دارد، اشاره و فاش کرد که به زودی در چارچوب تقویت همکاری مشترک به دو کشور به کرواسی سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کرواسی نیز بر اهمیت گشایش چشم اندازهای همکاری بین عراق و کرواسی در همه زمینه ها که مهمترین آن همکاری اقتصادی و تشویق به سرمایه گذاری و لغو مالیات مضاعف و انرژی نفت است، تاکید کرد.

وی تصریح کرد که کرواسی با شرکت ها و تجربه اش در زمینه ساخت و ساز معروف است و این مساله می تواند نقطه شروعی در روابط دوجانبه بین دو کشور دوست باشد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا