سیاسی

ده ها زخمی در حمله نیروهای اسرائیلی به تشییع کنندگان پیکر «شیرین ابوعاقله» در قدس

نیروهای اسرائیلی با دخالت در برنامه تشییع مردمی پیکر «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره، در بیت‌المقدس در پی جلوگیری از اجرای تشییع برآمده‌اند.

میدل ایست نیوز: نیروهای اسرائیلی با دخالت در برنامه تشییع مردمی پیکر «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره، در بیت‌المقدس در پی جلوگیری از اجرای تشییع برآمده‌اند.

به گزارش «الجزیره»، در حالی که هزاران تن از فلسطینیان خود را آماده مشارکت در این تشییع کرده‌اند، نیروهای اسرائیلی به بیمارستان فرانسوی در قدس که محل نگه‌داری پیکر شیرین ابوعاقله است حمله کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها آنان خواستار حمل تابوت در خودرو و عدم سردادن شعار شده‌اند اما مردم و دست‌اندرکاران برنامه بر حمل تابوت بر شانه‌های مردم تأکید دارند.

در پی آن و اندکی پس از خروج تابوت حامل پیکر شیرین ابوعاقله، نیروهای اسرائیلی به مردم حمله‌ور شدند و تابوت را به بیمارستان برگرداندند.

هلال احمر بیت‌‌المقدس اعلام کرد که در حمله نیروهای اسرائیلی به تشییع‌کنندگان ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

پس از دقایقی شبکه «الجزیره» خبر داد که تابوت حامل پیکر شیرین ابوعاقله در یک خودروی محاصره شده توسط نیروهای اسرائیلی از بیمارستان بیرون آمده است.

مراسم رسمی تشییع این خبرنگار فلسطینی روز گذشته در رام الله با حضور سران حکومت فلسطین برگزار شد.

شیرین ابوعاقله روز چهارشنبه در حین پوشش خبر حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفت و جان باخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا