خبر اولسیاسی

گزارش دادستانی فلسطین: ارتش اسرائیل تنها عامل تیراندازی به شیرین ابو عاقله است

دادستانی کل فلسطین اعلام کرد که ارتش اسرائیل تنها عامل تیراندازی به شیرین ابو عاقله بوده و این جنایت را متعمدا مرتکب شده است.

میدل ایست نیوز: دادستانی کل فلسطین در نتایج اولیه تحقیقات درباره شهادت شیرین ابو عاقله، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ارتش اسرائیل، تنها عامل تیراندازی در لحظه اصابت گلوله به این خبرنگار بوده است.

به گزارش روسیا الیوم، دادستانی کل فلسطین در بیانیه ای اشاره کرد که ارتش اسرائیل متعمدا این جنایت را مرتکب شده است.

بنابر بیانیه مذکور، بررسی صحنه جرم نشان از آثار تازه و نزدیک به یک دیگر بر روی درختی دارد که شیرین ابو عاقله در نزدیکی آن به شهادت رسید و شهادت او در پی تیراندازی مستقیم به سوی محل جنایت بود.

دادستانی کل فلسطین بیان کرد که نیروهای اسرائیلی در نزدیک ترین فاصله در حدود 150 متری شیرین ابو عاقله قرار داشتند و این خبرنگار لباس خبرنگاری به تن و کلاهخود به سر داشت.

تحقیقات دادستانی کل فلسطین حاکی از آن است که تیراندازی به سمت مکان جنایت پس از شهادت این خبرنگار نیز ادامه داشته و مانع از تلاش ها برای رساندن او به اورژانس از سوی همکاران و شهروندان فلسطینی شده است.

این تحقیقات ثابت کرد که بنابر نتایج اولیه پزشکی قانونی، علت مستقیم وفات ابو عاقله، پارگی رگ مغز ناشی از اصابت گلوله با سرعت بالا که از طریق حفره جمجه و مجروح کردن ورودی آن بوده است.

در ادامه این بیانیه اشاره شده است که گلوله سپس از جمجمه خارج شده و محل خروج را نیز مجروح کرده و پس از خروج در ناحیه داخلی کلاهخود برخورد کرده و در بافت های شکسته داخل جمجمه قرار گرفته است.

دادستانی کل فلسطین گفت که گلوله از پیکر این شهید خارج و به پزشکی قانونی برای تهیه گزارش مفصل ارجاع شده است.

دادستانی کل فلسطین با تاکید بر تداوم تحقیقات، اعلام کرد که نتایج نهایی تحقیقات به محض پایان، از طریق کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که شیرین ابو عاقله در پی اصابت گلوله ارتش اسرائیل در شهر جنین به شهادت رسید.

پیش از این ارتش اسرائیل با تلاش برای حذف حقیقت اعلام کرد که پیشنهادی را به تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرده تا تحقیقات مشترکی در خصوص نحوه اصابت گلوله به شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه الجزیره که منجر به شهادت وی شد، انجام شود.

نخست‌وزیر اسرائیل نیز مدعی شده بود که بر اساس اطلاعات موجود احتمال بالای این موضوع وجود دارد که مسلحان فلسطینی در تیراندازی بی‌هدف خود، خبرنگار الجزیره را به قتل رسانده باشند.

همچنین بخوانید

گزارشی از جزئیات شهادت خبرنگار الجزیره و واکنش ها به آن

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا