سیاسی

انتقاد شدید مقتدی صدر از «یک سوم شکننده نصاب» و دستگاه قضائی

مقتدی صدر در یک پیام تلویزیونی با انتقاد شدید از نیروهای چارچوب هماهنگی تأکید کرد که هرگز به وضعیت سهمیه‌بندی مناصب در عراق بازنخواهد گشت.

میدل ایست نیوز: مقتدی صدر در یک پیام تلویزیونی با انتقاد شدید از نیروهای چارچوب هماهنگی تأکید کرد که هرگز به وضعیت سهمیه‌بندی مناصب در عراق بازنخواهد گشت.

صدر در سخنرانی تلویزیونی کوتاه خود گفت که از اینکه «یک سوم شکننده نصاب» مانع از تشکیل دولت اکثریت شده‌اند تعجب نمی‌کند اما «وقاحت را به جایی رسانده‌اند که قوانینی را که به نفع ملت است معطل کرده‌اند» و نه می‌گذارند دولت اکثریت برای خدمت به ملت تشکیل شود نه دولت کنونی می‌تواند به ملت خدمت کند.

او افزود که آنان می‌خواهند کشور را به زانو درآورند و «از آن عجیب‌تر این است که دستگاه قضایی از این رفتارهای زشت حمایت می‌کند».

صدر افزود که قدرت‌طلبی چشمان آنان را «در برابر مشکلات مردم شامل فقر و سلطه شبه‌نظامیان و سرسپردگی و خطر عادی‌سازی روابط و محیط زیست و فساد» بسته است.

وی خطاب به گروه «یک سوم شکننده نصاب» گفت که چه عذری برای محروم کردن مردم از روزی‌شان دارند و افزود که از خشم مظلومان بترسند و آه مظلوم دامن همه آنان را خواهد گرفت.

او گفت که اگر آنان فکر می‌کنند با این رفتارها «ما را به ائتلاف با خود وادار می‌کنند، مطمئن باشند که هرگز نمی‌گذاریم عراق به سهمیه‌بندی فرقه‌ای و توافق برگردد که سال‌هاست همین توافق به همه چیز در عراق آسیب زده است».

صدر افزود که تا کی قرار است توافق و فساد بر مردم حاکم باشد و ملت در رنج باشند.

مقتدی صدر شب گذشته اعلام کرد که به مدت 30 روز به اپوزیسیون ملی می پیوندد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا