سیاسی

معاون وزیر دفاع عربستان به امریکا سفر می کند

پایگاه خبری «اکسیوس» خبر داد که معاون وزیر دفاع عربستان قرار است در هفته جاری در سفر به واشنگتن با مقامات کاخ سفید و پنتاگون دیدار کند.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «اکسیوس» خبر داد که معاون وزیر دفاع عربستان قرار است در هفته جاری در سفر به واشنگتن با مقامات کاخ سفید و پنتاگون دیدار کند.

بر اساس این گزارش «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد عربستان، در هفته جاری در سفر به امریکا با مقامات ارشد کاخ سفید و وزارت دفاع امریکا دیدار خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که امریکا تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را برای بازگرداندن تعادل به بازارهای نفت و واداشتن عربستان به افزایش تولید نفت در پی تحریم نفت روسیه آغاز کرده است.

همچنین این سفر در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا به منطقه در اواخر ژوئن آینده انجام می‌شود.

خالد بن سلمان پیش از این سفیر عربستان در واشنگتن بود اما بعد از ماجرای قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، به عربستان بازگشت.

او رئیس هیئت عربستان در کمیته روابط عربستان و امریکاست.

بر اساس گزارش «اکسیوس»، خالد بن سلمان در این سفر با جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، و نیز ژنرال اوستن، وزیر دفاع امریکا دیدار خواهد کرد.

تحولات منطقه و به‌خصوص آتش بس یمن و نیز جنگ اوکراین و مسئله نفت از محورهای اصلی مذاکرات این مقام عربستان با مقامات امریکا دانسته شده است.

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا