سیاسی

اعضای کنگره خواستار تحقیق FBI درخصوص قتل شیرین ابوعاقله شدند

چند عضو کنگره امریکا با امضای نامه‌ای خواستار تحقیق FBI در خصوص قتل خبرنگار شبکه الجزیره توسط نظامیان اسرائیلی شدند.

میدل ایست نیوز: شبکه الجزیره به نقل از یک منبع آگاه در کنگره آمریکا اعلام کرد که نمایندگان کنگره در این نامه از اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) و وزارت امور خارجه آمریکا خواسته‌اند تا در مورد ترور شیرین ابوعقیله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره تحقیق کنند.

پایگاه خبری آمریکایی The Intercept نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نمایندگان کنگره در حال جمع کردن امضای نامه‌ای هستند که در آن از اداره تحقیقات فدرال (FBI) و وزارت امور خارجه امریکا خواسته شده است تا در مورد ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره توسط اسرائیل تحقیقات به عمل بیاید.

نمایندگان کنگره همچنین از وزارت امور خارجه امریکا خواستار بررسی این مساله شده‌اند که آیا قتل این روزنامه‌نگار فلسطینی که شهروند امریکا هم بود، نقض قوانین امریکا به حساب می‌آید یا خیر.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه خبری الجزیره چهارشنبه گذشته در حین پوشش حمله نظامیان اسرائیلی به اردگاه جنین با تیراندازی مستقیم نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید.

شهادت وی و همچنین حمله نیروهای اسرائیلی به حاضران در مراسم تشییع پیکر او در قدس با واکنش‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده است.

 

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا