خبر اولسیاسی

فایننشال تایمز: محمد بن زاید ممکن است فرزندش را ولیعهد ابوظبی کند

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که محمد بن زاید پس از رسیدن به ریاست امارات ممکن است پسر ارشدش خالد را به عنوان ولیعهد ابوظبی انتخاب کند.

میدل ایست نیوز: روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی به خالی شدن جایگاه ولیعهدی ابوظبی و گزینه‌های احتمالی برای تصدی این پست پرداخت و نوشت که محمد بن زاید پس از رسیدن به ریاست امارات ممکن است پسرش خالد را به عنوان ولیعهد ابوظبی انتخاب کند.

فایننشال تایمز نوشت که شیخ زاید موسس کشور امارات و پدر شیخ خلیفه رئیس پیشین امارات و محمد بن زاید، رئیس جدید این کشور قصد داشت که ریاست بر امارات از طریق فرزندانش ادامه داشته باشد ولی بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که محمد بن زاید در مسیر قدرت تغییری ایجاد کند و پسر ارشدش خالد را به عنوان ولیعهد ابوظبی تعیین کند.

این روزنامه البته افزود که احتمال این مساله هم هست که محمد بن زاید در شرایط کنونی یکی از برادرانش را به عنوان ولیعهد ابوظبی انتخاب و پسرش را معاون ولیعهد کند تا از این طریق خالد فرصت بیشتری برای افزایش قدرت برای تصاحب این پست در آینده داشته باشد.

فایننشال تایمز، شانس طحنون بن زاید برادر رئیس جدید امارات برای ولایتعهدی را به دلیل تجربه وی در زمینه‌های امنیتی و سیاست خارجی در شرایط کنونی بالا دانست.

ناظران پیش‌بینی کرده‌اند پس از پایان ایام سوگواری 40 روزه برای درگذشت شیخ خلیفه بن زاید، رئیس پیشین امارات، ولیعهد جدید ابوظبی مشخص شود.

انتخاب ولیعهد ابوظبی سازوکار قانونی مشخصی ندارد و فقط تابع اراده حاکم ابوظبی است که رئیس امارات هم هست.

اصلی ترین گزینه‌های این مقام سه فرزند شیخ زاید آل نهیان به نام‌های منصور، طحنون و هزاع و فرزند ارشد محمد بن زاید، خالد هستند.

بیشتر بخوانید:

نامزدهای اصلی ولیعهدی ابوظبی چه کسانی هستند؟

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا