سیاسی

گروه «آزادگان سنجار» از حمله موفق پهپادی به پایگاه نیروهای ترکیه در عراق خبر داد

سخنگوی گروه «آزادگان سنجار» گفت که در حمله به پایگاه زلیکان از دو پهپاد ویژه استفاده شده که خسارت‌های مالی و انسانی در میان نیروهای ترکیه‌ای به بار آورده‌اند.

میدل ایست نیوز: در پی انتشار گزارش‌هایی درباره حمله به پایگاه نظامی زلیکان در شمال استان نینوای عراق، سخنگوی رسمی گروه موسوم به «آزادگان سنجار» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در ساعات پایانی روز شنبه (21 مه)، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف پایگاه نظامی زلیکان در منطقه بعشیقه در شمال استان نینوا، که نیروهای ترکیه‌ای در آن مستقر هستند، خبر دادند.

در این راستا، «درمان طاووس ملک»، سخنگوی نظامی گروه «آزادگان سنجار»، تأکید کرد که پیش از این به اشغالگران ترکیه‌ای درباره ادامه حملات خصمانه‌اش به خاک عراق و شهرهای امن آن هشدار داده شده است.

او گفت که این عملیات در پاسخ به حمله اخیر ترکیه به اطراف کرکوک و دهوک انجام شده است.

وی افزود که این حمله با استفاده از دو پهپاد ویژه که برای اولین بار از آنها استفاده شده انجام شده که با دقت بسیار به هدف تعیین شده اصابت کرده‌اند و خسارت‌های مالی و انسانی در میان نیروهای ترکیه‌ای به بار آورده‌اند.

طاووس ملک افزود که تا وقتی اقدامات خصمانه ترکیه ادامه داشته باشد، عملیات علیه آن نیز ادامه خواهد داشت و تأکید کرد که هرگونه تعرض به هر وجب از خاک عراق به معنای تعرض به سنجار است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا