سیاسی

لاوروف: نیروهای ما در سوریه می مانند

وزیر خارجه روسیه امریکا را به تلاش برای ایجاد یک «شبه کشور» در شرق فرات با استفاده از تمایلات تجزیه طلبانه کردهای عراق متهم کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه نیروهای روسیه در سوریه خواهند ماند، امریکا را به تلاش برای ایجاد یک «شبه کشور» در شرق فرات با استفاده از تمایلات تجزیه طلبانه کردهای عراق متهم کرد.

«سرگی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگو با سرویس عربی شبکه «روسیا الیوم» گفت که نیروهای روسیه در سوریه ماندگار هستند و افزود که این نیروها به درخواست رئیس دولت سوریه که حکومت مشروع در این کشور است و بر اساس قوانین بین‌المللی برای اجرای قطع‌نامه 2254 سازمان ملل در خاک سوریه حضور دارند.

او گفت که روسیه همچنان از دولت سوریه برای بازپس‌گیری کامل اراضی این کشور کاملا حمایت می‌کند چون هنوز نیروهای مسلحی مانند ارتش امریکا در سوریه هستند که حضورشان در این کشور غیر قانونی است و علنا در حال تلاش برای ایجاد یک شبه‌کشور در منطقه شرق فرات هستند.

وی افزود که این نیروها برای تحقق این هدف از تمایلات مشابه در میان گروهی از کردهای عراق استفاده می‌کنند.

لاوروف با اشاره به تحریم‌های سخت امریکا در قبال سوریه گفت که این تحریم‌ها در پی نابود کردن اقتصاد سوریه است اما «کشورهای عربی رفته‌رفته بیشتر متوجه می‌شوند که این مسیر به جایی نمی‌رسد و اکنون در پی ازسرگیری روابط با سوریه برآمده‌اند که یک نمونه آن امارات است».

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که نیروهای کشورش در سوریه دیگر مأموریت نظامی ندارند و مأموریتشان بیشتر به تضمین امنیت و ثبات مربوط می‌شود.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا