سیاسیعکس

مراسم تحلیف سفیر جدید امریکا در بغداد در کاخ سفید برگزار شد

آلینا رومانوسکی، دیپلمات باسابقه امریکایی، در مراسمی با حضور «کاملا هریس»، معاون رئیس جمهوری امریکا، برای سفارت امریکا در بغداد سوگند یاد کرد.

میدل ایست نیوز: آلینا رومانوسکی، دیپلمات باسابقه امریکایی، در مراسمی با حضور «کاملا هریس»، معاون رئیس جمهوری امریکا، برای سفارت امریکا در بغداد سوگند یاد کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه امریکا، مراسم سوگند رومانوسکی در کاخ سفید و با حضور هریس برگزار شد.

او جانشین «متیو تولر» می شود که هفته گذشته در دیدارهای جداگانه با مقامات ارشد عراقی خداحافظی کرد.

رومانوسکی در ماه مارس گذشته در نشست کمیسیون روابط خارجی کنگره امریکا تأکید کرد که در صورت آغاز مأموریت در این مقام اولویت اصلی او تلاش برای تحکیم استقلال و حقوق شهروندی در عراق خواهد بود.

او نسبت به خطر بازگشت تروریسم و داعش در عراق ابراز نگرانی و تأکید کرد که به همکاری با نیروهای امنیتی عراق در این باره ادامه خواهد داد و افزود که در شرایطی که امریکا وارد فاز همکاری امنیتی در سطح مشورتی و کمک و افزایش توانمندی نیروهای عراقی شده، باید به همکاری با نیروهای عراقی در جنگشان با داعش ادامه داد.

تحصیل در تل‌آویو و خدمت در CIA/ نگاهی به کارنامه و مواضع سفیر آینده امریکا در عراق

بر اساس آنچه درباره سوابق وی در سایت رسمی وزارت خارجه امریکا منتشر شده، آلینا رومانوسکی زاده پدری لهستانی و مادری کانادایی است که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین‌المللی از دانشگاه شیکاگو گرفته است. او همچنین در دانشگاه تل‌آویو اسرائیل تحصیل کرده و علاوه بر زبان مادری، به زبان‌های فرانسوی، عربی، عبری مسلط است.

او از زمان تحصیل در دانشگاه شیکاگو جذب سیا شد و فعالیت خود را در نهادهای امنیتی امریکا آغاز کرد. او به مدت 10 سال، کارشناس و تحلیلگر اطلاعات مربوط به خاورمیانه و جنوب آسیا در CIA بوده است.

رومانوسکی از سال 2019 سفیر امریکا در کویت بوده است.

وی از چهره‌هایی در دولت امریکا دانسته می‌شود که بر ضرورت هماهنگ کردن فعالیت‌های گروه‌ها و افراد آسیب‌دیده از سیاست‌های ایران برای انجام فعالیت مشترک علیه این کشور تأکید می‌کند. او اختلافات میان کشورهای شورای همکاری در سال‌های 2017 – 2021 را نیز موضوعی خوانده بود که «برای هیچ کس جز ایران فایده‌ای ندارد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا