خبر اولسیاسی

رویترز: وزرای خارجه عربستان و ایران دیدار نخواهند کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که هیچ دیداری بین وزرای خارجه ایران و عربستان برای آینده برنامه ریزی نشده است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ایران و عربستان در مذاکرات با یکدیگر پیشرفت‌هایی داشته اند، اما این پیشرفت‌ها کافی نیست و هیچ دیداری بین وزرای خارجه ایران و عربستان برای آینده برنامه ریزی نشده است.

اظهارات این مقام عربستانی در واکنش به سخنان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در روز پنجشنبه، مبنی بر آمادگی وی برای دیدار با فیصل بن فرحان، همتای عربستانی خود در کشوری ثالث مطرح شد.

رویترز به نقل از این منبع آگاه در وزارت خارجه عربستان افزود که ایران باید برای همکاری های آتی اعتمادسازی کند و اگر ایران تمایل به تنش زدایی در منطقه داشته باشد، موضوعات متعددی وجود دارد که می‌توان با این کشور در مورد آن گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که در مذاکرات اخیر بین ایران و عربستان پیشرفت‌های خوبی رخ داده و دو طرف توافق کردند که در آینده نزدیک در سطح مقاماتی از وزارت خارجه یا وزرای خارجه در کشور ثالث یا مکان مورد توافق، دیداری داشته باشند.

امیرعبداللهیان افزود که پیشرفت‌ها در مذاکرات ایران و عربستان کم است ولی خوب بوده و اگر عربستان کُند عمل نکند وضعیت روابط می‌تواند با سرعت در مسیر طبیعی خودش قرار بگیرد و ایران از بازگشت روابط به حالت طبیعی استقبال می‌کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا