خبر اولسیاسی

عمان: هرگز با اسرائیل عادی سازی روابط نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه عمان در گفت‌وگو با روزنامه "لوفیگارو" فرانسه تاکید کرد که کشورش هرگز وارد توافق‌های عادی سازی روابط با اسرائیل نمی‌شود.

میدل ایست نیوز: بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان امروز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه “لوفیگارو” فرانسه خواستار حل‌وفصل عادلانه قضیه فلسطین شد و تاکید کرد که کشورش هرگز وارد توافق‌های عادی سازی روابط با اسرائیل نمی‌شود.

البوسعیدی گفت که عمان اولین کشور شورای همکاری بود که از صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از زمان امضای توافق کمپ دیوید در سال 1979 حمایت کرد.

وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد که موفقیت توافقنامه‌های آبراهام (عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل) باید به حل و فصل نهایی، همیشگی و عادلانه قضیه فلسطین بر اساس طرح تشکیل دو کشور منجر شود.

وی تاکید کرد که عمان هرگز به توافقنامه‌های آبراهام نخواهد پیوست زیرا حمایت از طرح‌هایی که از ملت فلسطین حمایت می‌کند را ترجیح می‌دهد.

البوسعیدی ضمن پرداختن به پرونده هسته‌ای ایران، وجود مذاکرات محرمانه میان عمان و ایرانی‌ها و امریکایی‌ها را تایید نکرد ولی گفت که دستیابی به توافق جدید هسته‌ای به سود منافع خاورمیانه و جهان خواهد بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا