خبر اولسیاسی

وزیر امور خارجه لبنان: نتایج انتخابات اخیر، امریکا و صندوق بین المللی پول را نگران کرده است

وزیر امور خارجه لبنان گفت که نتایج انتخابات اخیر این کشور موجب نگرانی امریکا و نهادهای مالی بین المللی بابت از کار افتادگی دولت لبنان شده است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه لبنان گفت که نتایج انتخابات اخیر این کشور موجب نگرانی امریکا و نهادهای مالی بین المللی بابت از کار افتادگی دولت لبنان شده است.

«عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان، در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی «الشرق» گفت که انتقال گاز از مصر به لبنان با موانعی روبه‌روست که اصلی‌ترین آنها این است که قاهره از امریکا ضمانت می‌خواهد که امروز یا در آینده به علت نقض تحریم‌های سوریه مشمول تحریم قرار نگیرد.

او گفت که مسائل دیگری هم هست که باید لبنان اجرا کند و در این باره مذاکرات با قاهره ادامه دارد و افزود که برای همین این موضوع زمان بیشتری خواهد برد تا واردات برق از اردن.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین گفت که انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور موجب نگرانی امریکا و بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از بلاتکلیف ماندن نهادهای لبنانی در مرحله آینده شده و افزود که «واشنگتن از طریق شورای امنیت برای ایجاد یک صندوق بین‌المللی برای حمایت از ارتش لبنان» تلاش می‌کند «به خصوص که حقوق نیروهای ارتش لبنان به 50 دلار کاهش یافته است».

وی افزایش بی سابقه قیمت ارز در لبنان را نتیجه نگرانی بازار لبنان از طولانی شدن روند تشکیل دولت و ناتوانی مجلس از انتخاب نخست‌وزیر و رئیس جمهوری در مدتی کوتاه دانست.

بوحبیب گفت که نبود اکثریت مشخص در مجلس لبنان و این وضعیت که نشود در لبنان تصمیم مشخصی در سطح حکومت گرفت موجب نگرانی امریکا و بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شده است.

وزیر امور خارجه لبنان درباره مذاکرات این کشور با اسرائیل برای ترسیم مرزهای آبی گفت که طرف امریکایی که واسطه این مذاکرات اخیرا پس از مشورت با مقامات تل‌آویو پیشنهادی مطرح کرده که از نظر لبنان مثبت اما ناکافی است و افزود که لبنان خواستار افزایش روند مذاکرات و تعیین تکلیف هرچه زودتر مسئله شده است.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا