سیاسی

اردوغان: منبج و تل رفعت را پاک سازی می کنیم

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش در پی ورود به «مرحله تازه ای» در اجرای تصمیم خود درباره ایجاد منطقه امن در عمق خاک سوریه است.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش در پی ورود به «مرحله تازه ای» در اجرای تصمیم خود درباره ایجاد منطقه امن در عمق خاک سوریه است.

به گزارش «الجزیره»، رجب طیب اردوغان در نشستی با حضور اعضای فراکسیون حزب عدالت و توسعه گفت که ترکیه در صدد وارد شدن به مرحله تازه‌ایدر مرزهای جنوبی خود است و افزود که «منبج و تل رفعت را از تروریست‌ها پاک می‌کنیم و بعد گام به گام سراغ مناطق دیگر می‌رویم».

اردوغان گفت: «می‌بینیم که چه کسانی از این عملیات حمایت می‌کنند و چه کسانی در مخالفت با آن تلاش خواهند کرد».

او همچنین تأکید کرد که کشورش هنوز هیچ «پیشنهاد ملموسی» برای پایان دادن به نگرانی‌هایش درباره انضمام فنلاند و سوئد به پیمان ناتو دریافت نکرده است.

در واکنش به این اظهارات، «فرهاد شامی»، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) گفت که این نیروها از مدت‌ها پیش آماده چنین عملیاتی هستند و افزود که در صورت آغاز این عملیات «جنگ خود با تروریست‌های داعش را متوقف می‌کنیم و به دفاع در برابر نیروهای ترکیه می‌رویم».

هفته گذشته رئیس جمهوری ترکیه خبر داد که کشورش به زودی اقداماتی را برای ایجاد «منطقه امن» در عمق 30 کیلومتری مرز جنوبی‌ ترکیه با سوریه انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه نیز در واکنش به موضع منفی امریکا درباره این حمله، گفت که ترکیه برای این منظور منتظر اجازه از کسی نمی ماند.

او گفت که اگر می خواهیم با تروریسم مبارزه کنیم نباید منتظر کسی بمانیم و افزود که اگر امریکا به آنچه در مبارزه با تروریسم بر عهده اش است عمل نکند، ما باید خودمان وارد عمل شویم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا