سیاسی

نخست‌وزیر پاکستان: روابط ما با ترکیه فراتر از تحولات سیاسی است

شهباز شریف که به آنکارا سفر کرده روابط کشورش با ترکیه را مثال‌زدنی توصیف کرد و جایگاه آن را فراتر از تحولات سیاسی در هر دو کشور دانست.

میدل ایست نیوز: شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که برای دیدار با مقامات ترکیه به آنکارا سفر کرده در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در مورد روابط اسلام‌آباد-آنکارا، گفت که این روابط تاریخی متکی بر ارزش‌های مشترک دینی و فرهنگی مشترک بوده و فراتر از تحولات سیاسی است.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: امسال دو کشور هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری مناسبات سیاسی دو جانبه را جشن می‌گیرد؛ طی 75 سال گذشته هر دو کشور در مقابل تمامی چالش‌ها همواره در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

شریف در خصوص نقش پاکستان در زمینه مشروعیت گرفتن طالبان در افغانستان نیز گفت: «این یک امر گزینشی نیست، بلکه ضروری است. تخریب کامل اقتصاد افغانستان، معضل بزرگی برای پاکستان و جامعه‌جهانی است و بی ثباتی در این کشور قابلیت گسترش در منطقه و فراتر از آن را دارد.»

وی تاکید کرد که خروج پناهجویان و تروریسم از افغانستان به سود هیچ کشوری نخواهد بود و پاکستان در مورد اجرای تعهدات طالبان به جامعه جهانی در مورد عدم استفاده از خاک افغانستان برای تروریسم، اجازه تحصیل دختران و زنان و تشکیل دولت فراگیر تلاش‌ می‌کند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز امروز چهارشنبه با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

چاووش‌اوغلو  در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «با شریف دیدار کردم. این سفر مهم نخست‌وزیر پاکستان، ابعاد جدیدی به روابط عالی دو کشور خواهد بخشید».

نشست شورای بازرگانی ترکیه و پاکستان نیز با حضور نخست‌وزیر پاکستان و محمد موش، وزیر بازرگانی ترکیه به میزبانی هیئت روابط اقتصادی خارجی ترکیه (DEIK) در آنکارا با حضور حدود 100 بازرگان برگزار شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا