سیاسی

اسرائیل منزل یک شهید فلسطینی را منفجر کرد

نیروهای ارتش اسرائیل صبح امروز منزل عامل عملیات در شهر بنی براک در تل آویو که منجر به کشته شدن 5 اسرائیلی شده بود را، منفجر کردند.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل صبح امروز پنجشنبه 2 ژوئن 2022 منزل شهید ضیاء حمارشه در روستای یعبد در جنین واقع در شمال کرانه باختری را منفجر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی اعلام کردند نیروهای نظامی اسرائیل منزل این شهید فلسطینی را پس از 8 ساعت عملیات بمب گذاری در روستای یعبد در استان جنین تخریب کردند.

نظامیان اسرائیلی همچنین پدر شهید ضیاء حمارشه را بازداشت کرده و وی را به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

شهید ضیاء حمارشه مجری عملیات در شهر بنی براک تل آویو بوده که در ماه مارس سال جاری انجام شد و منجر به هلاکت 5 اسرائیلی گردید.

ضیاء حمارشه جوان فلسطینی اهل منطقه یعبد واقع در استان جنین در شمال کرانه باختری اشغالی در سال 1995 متولد شد. وی در سال 2016 توسط نیروهای نظامی اسرائیل بازداشت شده و 30 ماه از زندگی خود را به اتهام حمل و خرید و فروش سلاح در زندان‌های اسرائیلی گذراند.

سخنگوی ارتش اسرائیل 17 آوریل گذشته اعلام کرد یهودا فاکس فرمانده منطقه میانی ارتش دستور تخریب منزل این شهید فلسطینی را صادر کرد.

سخنگوی ارتش اعلام کرد: دستور تخریب منزل مجری عملیات بنی براک که در 29 مارس انجام شده و منجر به قتل 5 اسرائیلی شد، صادر گردید.

روزنامه یدیعوت آحرونوت در مورد این عملیات تاکید کرد: این اولین عملیات پس از انتفاضه الاقصی بود که مجری آن با خودرو از کرانه باختری وارد اسرائیل شده و بدون هیچ مانعی ماموریت خود را انجام داد.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا