سیاسی

نامه خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر به بایدن در آستانه سفرش به عربستان

گروهی از قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری امریکا از وی خواستند که در مذاکراتش با مقامات عربستانی به پرونده این حادثه اولویت دهد.

میدل ایست نیوز: گروهی از قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری امریکا از وی خواستند که در مذاکراتش با مقامات عربستانی به پرونده این حادثه اولویت دهد.

به گزارش «روسیا الیوم» پس از افزایش احتمال سفر بایدن به عربستان سعودی در ماه جاری،  خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر از وی خواستند که در مذاکرات خود با مقامات عربستان و ولیعهد این کشور به این پرونده اولویت دهد.

این بیانیه افزوده که بایدن پیش از این 3 هزار پرونده مربوط به حادثه 11 سپتامبر را از حالت محرمانه خارج کرد و این اسناد گمانه زنی‌ها درباره «نقش عمیق عربستان در کشتار عزیزان ما» را به اطمینان تبدیل کرد.

در این نامه تأکید شده که این اسناد نشان می‌دهد که نباید به دولت و ولیعهد عربستان بابت ادامه فرار از مسئولیت در برابر «بزرگ‌ترین حمله به امریکا در تاریخ» امتیاز داد و هرگونه شراکت با عربستان باید مشروط به پاسخ‌گویی‌اش در قبال این حادثه باشد.

امضاکنندگان این نامه از بایدن خواسته‌اند که در مذاکرات خود با مقامات عربستان حملات 11 سپتامبر را از یاد نبرد و در غیر این صورت «ثابت می کند که می‌خواهد سال‌های بیشتری را در بی توجهی به مسئولیت عربستان سر کند و به منافع کشورهای خارجی اولویت دهد».

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع امریکایی خبر داد که رئیس جمهوری امریکا در ماه جاری میلادی در سفر به خاورمیانه با ولیعهد عربستان و سران مصر، اردن، عراق و امارات دیدار می کند.

بر اساس گزارش این نشریه، بایدن که قرن است در ماه جاری میلادی سفری به چند کشور اروپایی و خاورمیانه داشته باشد، قرار شده که به عربستان هم سفر کند.

این گزارش افزوده که باید در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و نیز سران مصر، اردن، عراق و امارات دیدار خواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا