سیاسی

عراق خواستار اقدام گروه تماس عربی برای مهار پیامدهای جنگ اوکراین شد

وزیر خارجه عراق در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه تماس عربی، این کشورها را به ایجاد مسیری برای انجام گفت‌وگو با هدف مهار پیامدهای جنگ اوکراین فراخواند.

میدل ایست نیوز: فواد حسین، وزیر خارجه عراق روز یکشنبه در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه تماس عربی که با حضور احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شد، این کشورها را به ایجاد مسیری برای انجام گفت‌وگو با هدف مهار پیامدهای فزاینده جنگ اوکراین در تمامی سطوح، فراخواند.

وزیر خارجه عراق در نشست وزرای گروه کشورهای تماس عربی متشکل از مصر، اردن، عربستان، امارات و الجزائر که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شد، گفت که تشکیل گروه تماس بر اساس آگاهی از خطرات و پیامدهای جنگ اوکراین و تاثیر آن بر شرایط کلی جهان به ویژه در زمینه‌های انرژی و امنیت غذایی صورت گرفت.

حسین افزود که با افزایش قیمت انرژی و کمبود غلات و مواد غذایی و تاثیر آن بر بسیاری از جوامع در خاورمیانه و شمال آفریقا، پیامدهای جنگ اوکراین بر منطقه، تاثیرگذارتر و پیچیده‌تر شده است.

شرکت کنندگان در پایان از ابتکار عراق برای برگزاری این نشست قدردانی کردند.

وزرای خارجه کشورهای گروه تماس عربی به همراه احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز یکشنبه تحولات اوکراین و تاثیر آن بر امنیت غذایی و انرژی در کشورهای منطقه را بررسی کردند.

اتحادیه عرب مارس گذشته، گروهی را تحت عنوان گروه تماس با حضور برخی وزرای خارجه کشورهای عربی تشکیل داد تا رایزنی‌های لازم را با طرف‌های مرتبط با بحران اوکراین انجام دهد.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا