سیاسی

دفاع کاخ سفید از سفر بایدن به عربستان

سخنگوی کاخ سفید با تأکید بر اینکه سفر بایدن به عربستان در حال برنامه ریزی است، از دیدار بایدن و محمد بن سلمان در برابر انتقادات دفاع کرد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی کاخ سفید با تأکید بر اینکه سفر بایدن به عربستان در حال برنامه ریزی است، از دیدار بایدن و محمد بن سلمان در برابر انتقادات دفاع کرد.

به گزارش CNN، «کرین ژان پی‌یر»، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به سؤالی درباره سفر بایدن به عربستان سعودی که در رسانه‌های امریکایی به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده گفت: «تمرکز رئیس جمهوری امریکا بر تحقق منافع ملت امریکاست و اگر تعامل با یک رهبر خارجی را در راستای این منافع ببیند از این موضوع ابایی نخواهد داشت».

او در دفاع از تصمیم رئیس جمهوری امریکا درباره تحکیم روابط با عربستان سعودی در حالی که ولیعهد این کشور متهم به دست داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار عربستانی است تأکید کرد: «بی شک منافع درهم‌تنیده‌ای میان امریکا و عربستان وجود دارد و رئیس جمهوری امریکا به عربستان به چشم یک شریک مهم در بسیاری اقدامات مشترک نگاه می‌کند».

ژان پی‌یر تأکید کرد که سفر بایدن به منطقه دستاوردهای مهمی خواهد داشت و گفت: «وقتی سفر بایدن به اسرائیل و عربستان انجام شود، شاهد دستاوردهای مهمی برای ملت امریکا در خاورمیانه خواهیم بود».

او البته خاطرنشان کرد که امریکا همچنان نسبت به پرونده حقوق بشر در عربستان «مانند برخی از دیگر کشورهایی که با امریکا منافع مشترک دارند» نگران است و «این موضوع بسیار مهمی برای رئیس جمهوری امریکاست».

سخنگوی کاخ سفید افزود که این نگرانی‌ها با مقامات این کشور در میان گذاشته می‌شود «اما طبعا اولویت‌های راهبردی‌ای وجود دارد که باید به آنها توجه کرد».

وی افزود که اخیرا تماس‌ها و همکاری‌های دیپلماتیک با عربستان افزایش یافته و سفر بایدن به عربستان در حال برنامه‌ریزی است.

پیش از این، نشریه «نیویورک تایمز» خبر داده بود که بایدن در اواخر ماه جاری میلادی در سفر منطقه‌ای خود به عربستان خواهد رفت. بعدتر منابع رسانه‌ای تأکید کردند که این سفر به ماه ژوئیه موکول شده است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا