خبر اولسیاسی

اقلیم کردستان: کتائب حزب‌الله مسئول حمله به اربیل است/حمله به خودروی متعلق به موساد را تکذیب می‌کنیم

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که کتائب حزب‌الله مسئول حمله پهپادی شب گذشته به اربیل است.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت اقلیم کردستان عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که کتائب حزب‌الله مسئول حمله پهپادی شب گذشته به اربیل است.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق افزود که کتائب حزب الله با استفاده از یک پهپاد بمبگذاری شده از منطقه “آلتون کوبری” حمله به اربیل را انجام داد.

شورای امنیت اقلیم کردستان تاکید کرد که برخی رسانه‌های یک قدرت منطقه‌ای پس از این حمله و مانند دفعات قبل اعلام کردند که این حمله یک خودروی متعلق به موساد اسرائیل را هدف قرار داده و مدعی شده‌اند که در جریان این حمله یک نفر کشته شده است ولی باید دانست که شاید آنها بتوانند افکار عمومی خود را با این دروغ ها تغذیه کنند، اما مردم اربیل و اقلیم کردستان خود شاهد محل و نوع حمله بودند.

شورای امنیت اقلیم کردستان تاکید کرد که شایعاتی که برخی طرف‌ها مطرح می‌کنند که خودروی موساد اسرائیل در این حمله مورد هدف قرار گرفته بی اساس است و کسانی که این شایعات را منتشر می کنند سعی در سرپوش گذاشتن بر ناکامی و ضعف خود دارند وگرنه باید امنیت را در قلب پایتخت و شهرهای خود حفظ کنند.

این شورا در پایان تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق هرگز محلی برای تهدید هیچ کدام از کشورهای منطقه نخواهد بود و در عین حال اعلام می کنیم که این کشورها هم باید به حاکمیت عراق و اقلیم کردستان عراق احترام بگذارند.

بامداد امروز خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی از حمله به کنسولگری آمریکا در اربیل خبرداد.

دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق نیز اعلام کرد که در این حمله سه غیرنظامی، مجروح شدند.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، در واکنش به این حمله، آن را اقدامی محکوم و جنایتکارانه توصیف کرد.

نخست وزیر عراق هم گفت که حمله به شهر اربیل توسط یک پهپاد، نشان دهنده اصرار برخی برای تداوم هرج و مرج و ضربه زدن به کشور است.

 

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا