خبر اولسیاسی

سفر وزیر فرهنگ عراق به تهران برای به جریان انداختن توافقنامه‌های مشترک

حسن ناظم طی سفری رسمی و با هدف فعالسازی توافقنامه های مشترک با ایران وارد تهران شد و مورد استقبال رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق با اشاره به پیشینه تاریخی و علاقه فرهنگی ایران و عراق، تاکید کرد: توسعه روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران برای ما حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، حسن ناظم شب گذشته در بدو ورود به تهران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال رسمی محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گرفت. ایمانی‌پور پس از استقبال از وزیر فرهنگ عراق در سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از تعاملات خوب فرهنگی ایران و عراق گفت: روابط میان دو کشور پربار بوده و در حال حاضر نیز، در سطح مطلوب قرار دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران افزود: ما با شما احساس اشتراک و همدلی داریم و همواره درصدد تقویت مناسبات فرهنگی با کشور عراق هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد این سفر، نقطه عطفی برای ارتقای روابط بین دو کشور باشد و شاهد توافقات خوبی باشیم که زمینه‌های عملیاتی شدن موافقت نامه‌های پیشین فراهم شود.

ایمانی‌پور همچنین ضمن آرزوی اقامتی خوش برای هیأت بلندپایه عراق، بر ضرورت گسترش روابط همه جانبه و پایدار بین دو کشور تأکید کرد.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق هم با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق، گفت: توسعه روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران برای ما حائز اهمیت است، چراکه ارتباط نزدیک دو دولت می‌تواند زمینه ساز برقراری همکاری‌های بیشتر شود.

حسن ناظم تصریح کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و علاقه فرهنگی که میان دو کشور وجود دارد، لازم است روابط فرهنگی در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.

وی تأکید کرد: فرصت‌های بسیاری میان ایران و عراق از منظر فرهنگی وجود دارد و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد، شاهد تعمیق روابط فرهنگی بیش از پیش خواهیم بود.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق که در صدر هیأتی بلندپایه به ایران سفر کرده است با مقامات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو و رایزنی خواهد داشت و ضمن سفر به شهرهای قم و مشهد و دیدار با علما و اندیشمندان ایران، از موزه مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس و موزه ملی ایران و موزه هنرهای زیبا و کاخ موزه سعدآباد دیدن می‌کند.

در مراسم استقبال رسمی از وزیر فرهنگ عراق، نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جدید عراق در تهران و غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق حضور داشتند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا