خبر اولسیاسی

دبیرکل پیشمرگه کردستان: ایران و ترکیه تعرض به خاک عراق را متوقف کنند/چرا دیگر گروه های نظامی پهپاد دارند اما ما نداریم؟

دبیر کل نیروهای پیشمرگه گفت که از آغاز سال جاری میلادی تا پایان ماه مه 293 مورد نقض حاکمیت عراق از مرزهای اقلیم کردستان عراق رخ داده است.

نکات برگزیده مطلب
  • در این 5 ماه 200 بار از طریق زمینی و 93 بار از طریق هوایی حاکمیت ارضی اقلیم کردستان عراق توسط کشورهای خارجی نقض شده است.
  • هواپیماهای بسیاری وارد حریم هوایی عراق می‌شود که کسانی نمی‌داند چیستند و از کجا آمده‌اند.
  • ائتلاف بین‌المللی با تأمین پهپاد برای نیروهای پیشمرگه موافقت کرده است.
  • عراق در متحد کردن نیروهای مسلح خود شکست خورده و در امکانات پدافند هوایی و راداری بسیار ضعیف است.
  • همه موارد نقض حاکمیت ارضی عراق به اطلاع ستاد عملیات مشترک رسیده است.

میدل ایست نیوز: دبیر کل نیروهای پیشمرگه گفت که از آغاز سال جاری میلادی تا پایان ماه مه 293 مورد نقض حاکمیت عراق از مرزهای اقلیم کردستان رخ داده است.

او در مصاحبه با شبکه «رووداو» گفت که در این 5 ماه 200 بار از طریق زمینی و 93 بار از طریق هوایی حاکمیت ارضی اقلیم کردستان عراق توسط کشورهای خارجی نقض شده است.

یاور افزود که حفاظت از حریم هوایی اقلیم کردستان وظیفه دولت مرکزی عراق است و افزود که هواپیماهای بسیاری وارد حریم هوایی عراق می‌شوند که کسانی نمی‌دانند چیستند و از کجا آمده‌اند.

او گفت که ائتلاف بین‌المللی با تأمین پهپاد برای نیروهای پیشمرگه موافقت کرده است و افزود که این نیروها از 3 سال پیش چنین درخواستی را مطرح کرده بودند اما هیچ پهپادی در اختیار آنان قرار نگرفت در حالی که گروه‌های مسلح خارج از تشکیلات نظامی عراق به پهپاد مجهز هستند.

یاور تأکید کرد که برخی از پهپادهایی که در اختیار این گروه‌های مسلح است در خود عراق تولید می‌شود. وی ارسال تیم کارشناسی از اقلیم کردستان برای بررسی مسئله پهپادها با دولت مرکزی را خواستار شد.

وی گفت که عراق در متحد کردن نیروهای مسلح خود شکست خورده و در امکانات پدافند هوایی و راداری بسیار ضعیف است.

دبیر کل نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق همچنین تأکید کرد که همه موارد نقض حاکمیت ارضی عراق به اطلاع ستاد عملیات مشترک رسیده و افزود که عراق باید برای توقف حملات از جانب ایران و ترکیه اقدام کند.

بامداد روز جمعه (10 ژوئن) دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان از سقوط یک پهپاد انتحاری در جاده اربیل به صلاح‌الدین و زخمی شدن 3 غیر نظامی در این حادثه خبر داد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا