اجتماعی

وزیر فرهنگ عراق خواستار فعال شدن همکاری‌های فرهنگی با ایران شد

وزیر فرهنگ عراق در دیدار با معاون رئیس جمهوری ایران در امور پارلمانی خواستار فعال شدن همکاری مشترک فرهنگی میان دو کشور شد.

میدل ایست نیوز: حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق امروز شنبه با محمد حسینی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور پارلمانی در تهران دیدار کرد و دو طرف در خصوص تعدادی از پرونده‌های فرهنگی و گردشگری میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر فرهنگ عراق در این دیدار با اشاره به عمق تاریخی و تمدنی دو ملت عراق و ایران، تاکید کرد که منافع دو کشور مستلزم همکاری فرهنگی و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای کار مشترک در بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی است.

وی افزود که ما با یک هیئت فرهنگی متنوع شامل بخش‌های گردشگری، آثار باستانی، انتشارات، هنرهای تجسمی، سینما و موسیقی به ایران آمده‌ایم تا با موسسات فرهنگی ایران حداکثر همکاری مشترک را داشته باشیم و همچنین تفاهم‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌هایی را برای ایجاد مرحله جدیدی از کار فرهنگی موثر بین دو کشور به امضا برسانیم.

معاون رئیس جمهوری ایران هم از تلاش‌های دولت عراق و وزارت فرهنگ این کشور برای تقویت روابط میان تهران و بغداد در تمامی سطوح قدردانی و تاکید کرد که دولت ایران در تلاش برای ایجاد تسهیلات در روند ورود زائران عراقی برای سفر به شهرهای زیارتی ایران است.

حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق روز پنجشنبه طی سفری رسمی و با هدف فعالسازی توافقنامه های مشترک با ایران وارد تهران شد و مورد استقبال رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران قرار گرفت.

وی در دیدار با استاندار قم نیز از انجام برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی شایسته از زائران اربعین از جمله زائران ایرانی خبر داد.

 

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا