خبر اولسیاسی

چالش‌های‌ امنیتی در دیالی و تلاش پارلمان عراق برای بهبود شرایط

برخی مقامات عراق، بحران برق و از کار افتادن سیستم دوربین‌های حرارتی و جغرافیای منطقه را از مهم‌ترین چالش‌های امنیتی در استان دیالی می‌دانند.

میدل ایست نیوز: برخی مقامات عراق ضمن هشدار نسبت به افزایش دامنه خشونت و حملات مسلحانه در تعدادی از مناطق استان دیالی، تاکید کردند که از کار افتادن سیستم دوربین‌های حرارتی یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش حملات گروه تروریستی داعش است.

استان دیالی در شمال شرق بغداد که همجوار با کشور ایران است، هر چند وقت یک بار شاهد حملات تروریستی است و مسئولان، عوامل مختلفی مانند جغرافیای منطقه و وجود مناطق کوهستانی مانند “جبال حمرین” و تعدد منابع تصمیم‌گیر را از مهم‌ترین دلایل افزایش حملات در این استان برمی‌شمارند.

پایگاه العربی الجدید به نقل از یک افسر ارتش عراق نوشت که عناصر گروه تروریستی داعش از شرایط جغرافیایی استان برای انجام حملات شبانه خود بهره می‌برند.

بحران برق و سیستم دوربین‌های حرارتی

عدی عبدالهادی، عضو ائتلاف فتح هم در اظهاراتی اعلام کرد که امنیت 6 منطقه در استان دیالی به دلیل بحران برق و ایجاد اختلال در عملکرد دوربین‌های حرارتی با خطر مواجه است.

وی افزود که بحران برق در هفته‌های اخیر در بخش‌های گسترده‌ای از دیالی افزایش یافته و باعث تعطیلی سامانه دوربین‌های حرارتی شده که نیروهای امنیتی با تکیه بر آنها با نفوذ عناصر تروریستی و تحرکات آنها مقابله می‌کنند.

دفتر شاخوان عبدالله، نائب رئیس دوم پارلمان عراق هم اعلام کرد که کمیسیونی در پارلمان به ریاست نائب رئیس دوم برای ارزیابی اوضاع امنیتی و چالش‌های نیروهای امنیتی و نظامی در استان دیالی تشکیل شده است.

عبدالله تاکید کرد که ارزیابی نمایندگان مجلس از وضعیت امنیتی استان دیالی، تاثیرات مثبتی خواهد داشت به‌ویژه که تعدادی از نمایندگان مجلس دارای تخصص نظامی و امنیتی هستند که این امر باعث نظارت بهتر بر طرح های امنیتی برای جلوگیری از تکرار حملات تروریستی در تعدادی از مناطق استان خواهد شد.

کمیسیون تشکیل شده برای بررسی اوضاع امنیتی دیالی همچنین قرار است گزارش مفصلی از اوضاع استان و توصیه‌های لازم را تهیه و برای اتخاذ اقدامات لازم به پارلمان ارائه کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا