اجتماعیاقتصادی

کویتی ها در سال گذشته 202 میلیون دلار دخانیات استعمال کردند

آمارهای رسمی کویت حاکی از آن است که کویتی ها در سال 2021، حدود 202 میلیون دلار برای استعمال دخانیات هزینه کردند.

میدل ایست نیوز: شهروندان کویت و افراد مقیم در این کشور در سال 2021، حدود 62 میلیون دینار (202 میلیون دلار) برای استعمال دخانیات هزینه کردند.

به گزارش الخلیج الجدید، براساس آمار و اطلاعات رسمی کویت که توسط روزنامه الانباء منتشر شده، کویت در سه ماه آخر سال گذشته 18 میلیون دینار (58.6 میلیون دلار) و در سه ماهه سوم سال گذشته، 17 میلیون دینار (55.4 میلیون دلار)، تنباکو و دخانیات وارد کرد.

واردات تنباکو و دخانیات در سه ماهه دوم 2021 نیز به 15.1 میلیون دینار (49.2 میلیون دلار) و در سه ماه نخست سال گذشته به 11.77 میلیون دینار (38.3 میلیون دلار) رسید.

پیش از این خالد الصالح، رئیس هیئت مدیره انجام مبارزه با دخانیات و سرطان در کویت در ماه آوریل گفت که حدود سه هزار نفر سالانه در کویت به دلیل استعمال دخانیات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم جان خود را از دست می دهند؛ رقمی که 25 درصد فوتی های سالانه در این کشور را تشکیل می دهد.

دولت کویت و سازمان های مدنی مرتبط با بهداشت عمومی، کمپین هایی برای آگاهسازی نسبت به مضرات استعمال دخانیات و راه های ترک آن اجرا می کنند.

دخانیات به مشکلی عمومی تبدیل شده که دارای ابعاد مختلف بهداشتی و اجتماعی و اقتصادی است. باید به این نکته اشاره کرد که خاورمیانه در میان مناطقی که در جهان بیشترین درصد مصرف کنندگان دخانیات را دارا هستند در مقام دوم قرار دارد.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا