خبر اولسیاسی

خطیب زاده در پاسخ به فؤاد حسین: بیش از آنچه لازم باشد به عراق اطلاعات داده ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه عراق گفت که بیش از آنچه لازم باشد به عراق درباره استفاده موساد از مقر هدف قرار گرفته شده در اربیل اطلاعات داده شده است.

میدل ایست نیوز: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به عراق هشدار داد که مرزها و سرزمینش مورد استفاده افراد یاغی علیه ایران قرار نگیرد.

خطیب زاده در کنفرانس مطبوعاتی این هفته در پاسخ به سوالی درباره حمله ای که هفته گذشته به شمال عراق انجام و گفته شد که یکی از افسران موساد کشته شده و همچنین اظهارات فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق که روز گذشته گفت ایران هیچ مدرک و دلیلی برای ادعای خود مبنی بر اینکه اهداف هدف قرار گرفته در اربیل مورد استفاده موساد بوده، ارائه نکرده است، اظهار داشت: ما به دوستانمان در عراق توصیه می کنیم که مرزها و سرزمین هایشان مورد استفاده افراد یاغی علیه کشورهای دوستشان یعنی ایران قرار نگیرد.

وی در ادامه افزود: بیش از آنچه لازم باشد به دوستان عراقیمان اطلاعات داده شده، ما چندین بار و من شخصا چند بار از همین تریبون هشدار داده ام و آنچه می بینید واکنش به رفتاری بوده که دقیقا به هدف اصابت کرده است.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره حمله اخیر اسرائیل به فرودگاه دمشق اظهار داشت: بعد از این اتفاق امیرعبداللهیان با همتای سوری صحبت و آن را محکوم کرد و درباره چگونگی مرتفع کردن این مشکل برای فرودگاه دمشق و پیش بینی های لازم صحبت‌هایی را داشت. در گفتگو با گوترش نیز این تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر قدس محکوم شد.

وی افزود: این رژیم سعی می‌کند بحران‌ها را به خارج از سرزمین‌های اشغالی منتقل کند. پاسخ درست، مقاومت و عقب راندن این رژیم متجاوز است. ملت‌های منطقه می‌دانند جواب متجاوز سیلی است و خنده نیست و این مقاومتی که مردم سوریه نشان دادند محوری است که مردان مقاومت در مقابل این رژیم نشان می دهند. سوریه نمی‌تواند حیاط خلوتی برای رژیم اشغالگر قدس باشد.

خطیب زاده درباره حمله پهپادی اخیر و کشته شدن دو نفر از اعضای موساد گفت: در این باره پاسخی ندارم. پاسخ اسرائیل در جای خودش داده می‌شود و پاسخ را در جای خودش می‌دهیم و در کشورهای ثالث نمی‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره احتمال دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر موضوع حج است و اینکه به خوبی برگزار شود و با توجه به رایزنی های سازمان حج با مقامات ذیربط سعودی شاهد اعزام حجاج هستیم و تمرکز ماست که حج آرام و مطمئنی را شاهد باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره استعفای نمایندگان جریان صدر و احتمال بروز آشوب در عراق نیز گفت: درباره وضعیت داخلی عراق خود مردم عراق باید صحبت کنند و نخبگان عراقی آن قدری بلوغ دارند که مشکلاتشان را خودشان را حل کنند.

خطیب زاده ادامه داد: ما همیشه بر اصول حفظ استقلال و فعالیتها ضمن چارچوب های قانونی تاکید کرده ایم. ما همواره از حفظ آرامش و ثبات در عراق حمایت کرده ایم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا