خبر اولسیاسی

چارچوب هماهنگی موضع رسمی خود نسبت به استعفای نمایندگان فراکسیون صدر را اعلام کرد

چارچوب هماهنگی در بیانیه ای اعلام کرد که امیدوار بود تشکیل دولت با حضور همه نیروهای سیاسی انجام شود اما به تصمیم فراکسیون صدر برای استعفا از پارلمان احترام می گذارد.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه، نشستی را امروز برای بررسی آخرین تحولات سیاسی عراق تشکیل داد و موضع رسمی خود نسبت به استعفای نمایندگان فراکسیون صدر از پارلمان عراق را اعلام کرد.

به گزارش الفرات نیوز، چارچوب هماهنگی در بیانیه ای پس از این نشست بر تداوم اتخاذ گام های لازم برای حل بحران سیاسی و پیش رفتن گفت وگوها با همه نیروهای سیاسی برای تشکیل دولتی خدمتگزار و ملی تاکید کرد.

چارچوب هماهنگی اعلام کرد که امیدوار بود تشکیل دولت با حضور همه نیروهای سیاسی انجام شود اما به تصمیم فراکسیون صدر برای استعفا از پارلمان احترام می گذارد.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی همچنین بر تداوم همکاری با همه در راستای تضمین مشارکت گسترده و تحقق آرمان ملت در تحقق امنیت و ثبات و زندگی کریمانه به گونه ای که نقش و جایگاه عراق در منطقه و جهان را تقویت کند، تاکید کرد.

مقتدی صدر روز گذشته از حسن العذاری، رئیس ائتلاف جریان صدر در پارلمان عراق خواست تا استعفاهای اعضای این ائتلاف به هیات رئیسه پارلمان ارائه شود.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز با استعفای نمایندگان عضو فراکسیون صدر موافقت کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا