سیاسی

توقیف شناور حامل سوخت قاچاق در اطراف جزیره کیش + فیلم

رئیس کل دادگستری هرمزگان ایران از توقیف یک فروند شناور حامل 90 هزار لیتر سوخت «قاچاق» در آب‌های اطراف جزیره کیش خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس کل دادگستری هرمزگان ایران از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت «قاچاق» در آب‌های اطراف جزیره کیش خبر داد.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان ایران گفت که این شناور حامل ۹۰ هزار لیتر سوخت بوده که بر اساس قانون مبارزه با قاچاق و پس از تعقیب و گریز از سوی گشت دریایی ایران توقیف شده است.

این مقام قضایی ایران همچنین توضیح داد که ناخدا و ۵ نفر خدمه این لنج صیادی بخشی از گازوئیل ذخیره شده در ۴ مخزن تعبیه شده در عرشه را با هدف رفع اتهام قاچاق به دریا ریخته‌اند که پس از بازداشت، پرونده‌ای نیز با هدف رسیدگی به تخلف زیست محیطی آنها تشکیل شده است.

علی‌اصغر جمالی، فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش نیز با تایید توقیف این شناور صیادی در آبهای نزدیک این جزیره، خاطرنشان کرد که از ابتدای سال جاری خورشیدی تاکنون ۹ فروند شناور حامل ۱۶۲ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شده‌ و ۵۲ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند.

قیمت سوخت در ایران با اعطای یارانه از سوی دولت در مقایسه با کشورهای منطقه پایین نگاه داشته شده و همین مساله زمینه قاچاق سوخت را فراهم کرده است.

منبع
همشهری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا