خبر اولسیاسی

سفیر امریکا در اسرائیل: تقویت روابط تل آویو و ریاض از اهداف سفر بایدن است

سفیر امریکا در اسرائیل تأکید کرد که تقویت روابط اسرائیل و عربستان از اهداف اصلی سفر «جو بایدن» به منطقه در ماه آینده است.

میدل ایست نیوز: سفیر امریکا در اسرائیل تأکید کرد که تقویت روابط اسرائیل و عربستان از اهداف اصلی سفر «جو بایدن» به منطقه در ماه آینده است.

به گزارش «العربی الجدید»، «توماس نیدس»، سفیر امریکا در اسرائیل، در مصاحبه با روزنامه «یسرائیل هیوم» که در شماره امروز (پنج‌شنبه 16 ژوئن) این نشریه منتشر شده تأکید کرده که بایدن می‌کوشد که «چارچوب‌های امنیتی منطقه را گسترش دهد».

او افزود که بایدن «خود را یک صهیونیست می‌داند که امنیت اسرائیل برایش اهمیت بسیار دارد و این سفر نشان می‌دهد که هیچ چیز نمی‌تواند به روابطش با اسرائیل ضربه بزند».

همزمان نشریه عبری تأکید کرد که تشکیل مجمع امنیتی منطقه‌ای به معنای عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل نیست و فقط باعث ایجاد سازوکاری برای همکاری امنیتی آنها می‌شود و افزود که اعضای مجمع امنیتی‌ای که در سفر بایدن تشکیل آن اعلام خواهد شد شامل بحرین، امارات، سودان، مصر و اردن می‌شود.

این نشریه افزود که ایده تشکیل این مجمع امنیتی توسط «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل، و به منظور رویارویی با «تهدیدهای ایران» مطرح شده و وی در سفر اخیر خود به امریکا این مسئله را با وزیر دفاع امریکا در میان گذاشته است.

قرار است جو بایدن در نیمه ماه آینده میلادی به اسرائیل و عربستان سفر کند. بر اساس بیانیه رسمی دربار عربستان، بایدن در این کشور با سران کشورهای شورای همکاری و رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر عراق و پادشان اردن دیدار خواهد کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا