اجتماعیسیاسی

اختصاص 17 تریلیون دینار برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در عراق

رئیس بانک مرکزی عراق از اجرای طرح‌هایی به ارزش بیش از 17 تریلیون دینار برای مبارزه با بیابان‌زایی و تغییرات اقلیمی در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: مصطفی غالب مخیف، رئیس بانک مرکزی عراق از اجرای طرح‌هایی به ارزش بیش از 17 تریلیون دینار برای مبارزه با بیابان‌زایی و تغییرات اقلیمی در این کشور خبر داد.

بانک مرکزی عراق با مشارکت وزارتخانه‌های محیط زیست، کشاورزی و منابع آبی و انجمن بانک‌های خصوصی عراق، کارگاهی تخصصی را با موضوع تغییرات اقلیمی، بیابان‌زایی و امنیت ملی برگزار کرد و تعدادی از سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در آن شرکت کردند.

رئیس بانک مرکزی عراق در این کارگاه تخصصی اعلام کرد که تغییرات اقلیمی، بیابان‌زایی و کمبود آب، سه‌گانه‌ای خطرناک است که امنیت ملی، آینده نسل‌ها و حتی امروز جوامع و نهادهای رسمی در کشورها را تهدید می‌کند.

وی افزود که بانک مرکزی عراق به همراه وزارت محیط زیست، خطرات تغییرات اقلیمی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را مورد بررسی قرار داده و برای حل چالش‌های بخش انرژی پاک و تجدیدپذیر، طرحی به ارزش یک تریلیون دینار را برای تامین برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر را در نظر گرفته است.

پیشتر «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق، اعلام کرده بود که مشکل بیابان‌زایی 39 درصد از خاک عراق را گرفتار خود کرده و 54 درصد از زمین‌های حاصلخیز کشور به علت افزایش شوری خاک در نتیجه کاهش نسبت آب در دجله و فرات در معرض این خطر هستند که دیگر قابل کشت نباشند.

صالح همچنین تاکید کرده بود که 7 میلیون شهروند عراق از خشکسالی و تغییرات اقلیمی آسیب دیده‌‌اند.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا