سیاسی

السیسی خواستار سرمایه‌گذاری خارجی در مصر شد

رئیس جمهوری مصر در سخنرانی خود در نشست اقتصادی سن پترزبورگ، شرکت‌های خارجی را به سرمایه‌گذاری در این کشور فراخواند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنرانی خود در نشست اقتصادی سن پترزبورگ که با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برگزار شد، از همه شرکت‌های حاضر در این نشست برای استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری در مصر دعوت کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که خروجی‌های نشست سن پترزبورگ منجر به کاهش بحران جهانی اقتصاد شود.

السیسی همچنین به روابط میان مصر و روسیه و مهم‌ترین پروژه‌های میان دو کشور از جمله پروژه نیروگاه هسته‌ای الضبعه، توسعه شبکه راه‌آهن مصر با همکاری روسیه و ساخت منطقه صنعتی در منطقه اقتصادی کانال سوئز اشاره کرد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه ضمن پرداختن به بحران‌های اقتصادی در سطح جهان و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها و افزایش قیمت سوخت و غلات، به چشم انداز 2030 مصر هم اشاره کرد که یک نقشه راهبردی بلندمدت برای تحقق اهداف توسعه پایدار در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در این کشور است.

وی افزود که بر اساس این چشم انداز، دولت مصر ساختار قانونگذاری خود را بروزرسانی کرده است تا مصر بتواند سرمایه‌های خارجی بیشتری را جذب کند که این امر باعث شده مصر به اولین کشور جذب‌کننده سرمایه‌گذاری خارجی در قاره آفریقا تبدیل شود.

السیسی همچنین خاطرنشان کرد که پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی 5.5 درصدی در مصر در سال جاری حکایت دارد و حجم صادرات غیر نفتی این کشور نیز در سال 2021 به 32 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا